pondělí 20. června 2016

Postav hlídku

 Název:  Postav Hlídku
 Autor: Harper Lee
 Počet stran: 232
 Nakladatelství: Mladá fronta

Můj názor: Když jsem ji včera večer dočetla,tak ještě včera o půlnoci jsem si musela zapsat něco o knize dokud to mam čerstvě v sobě.Ale to jsem nakonec nemusela,protože jen kvůli té knize jsem nemohla vůbec spát a pořád jsem toho plná.Takže jak to napsat?Asi bych měla začít u Jako zabít ptáčka,kterou jsem četla před pár měsíci.Myslím si že nejsem jediná v tom,že Atikus byl ztělesněním spravedlnosti a že takového tátu by chtěl každý.Měla jsem ho v knize nejradši a strašně jsem ho obdivovala.Proto pro mě bylo těžký číst Postav hlídku.Čipera která bydlí v New Yorku, a je už dospělá žena,se vrátí na návštěvu za otcem do rodného města.Jenže tam si jí pomalu začne hroutit její svět na který byla zvyklá,nic není jak bylo , nikdo není takový jaký byl a to jí dost zasáhne.Nejvíc ze všechno ale její otec,kterého viděla na schůzi kde se nadávalo na černochy.A to zasáhlo i mě,přeci jen byl to můj oblíbenec a v hlídce se z něj stal najednou úplně cizí člověk.Takže většinu knihy jsem probrečela.Ale konec knihy byl pro mě jak facka.Takže kdo četl ptáčka musí si nutně přečíst i hlídku,protože se v ní uzavírá něco otevřeného.Je skvěle napsaná jako ptáček a stejně čtivá.Místama se Čipera vrací do dětství a ty vzpomínky mě většinou rozesmáli,hlavně ta příhoda s Jemem a autem. :-D No a samozřejmě se na konci dovíte jestli se vdá nebo ne,takže neváhejte a šup do ní. 

Anotace: Nová kniha, která byla napsána již před vydáním fenomenální „Jako zabít ptáčka“ a odehrává se dvacet let poté… Šestadvacetiletá Jean Loiuse Finchová (Čipera) se vrací z New Yorku do Maycombu v Alabamě, aby navštívila svého stárnoucího otce Atticuse.
Doma zjišťuje, jak se její město i blízcí lidé pod tlakem politických i rasových motivů změnili. Najednou se jí začnou vybavovat vzpomínky na dětství, a to, čemu vždy věřila, se začíná drolit. Prožívá také vztah se svým vyvoleným, který vzhlíží k jejímu otci. Ovšem ona sama si přestává být jista, zda je to stále ten neochvějný hrdina, jenž stojí vždy na straně práva a spravedlnosti, jak se jevil v mládí.


Žádné komentáře:

Okomentovat