pondělí 25. července 2016

Nalehko

Název: Nalehko
Autor: Clara Bensenová
Počet stran: 213
Nakladatelství: Metafora

Můj názor: Clara se vydává na cestu, která není jen tak obyčejná dovolená.Vyráží s Jeffem, kterého zná teprve měsíc.Seznámili se na seznamce a jejich vztah, není tak úplně klasické chození.Je to ten typ, nic vážného, žádné závazky, můžeš se bavit s kým chceš.
Jeff bydli ve své kanceláři a na půl v kontejneru.Je to ten typ člověka co nic neplánuje, co přijde, to prostě přijde.
Clara si před seznámením s Jeffem prošla dvouletou životní krizí, takže když Jeff řekl, že spolu vyrazí na tři týdny do Istanbulu bez žádných zavazadel, Clara neváhala.Až v letadle jí došlo, že jet na tři týdny do cizí vzdálené země jen s tím, co mají v kapsách je šílený nápad.
Tři týdny, žádný kufr, žádný batoh, žádné oblečení, žádné hygienické potřeby, žádná rezervace hotelů,  jen peněženka, pas a kartáček a to co mají na sobě.
Pro někoho čiré šílenství, pro někoho velikánské dobrodružství.Hlavně pro Claru, pro kterou ta cesta znamená také poznání sama sebe a Jeffa.
Naprosto skvělá kniha o naprosto šílené cestě, ale musím se přiznat, že mi to vnuklo nápad na dovolenou, na kterou se snad za pár let dostanu.To sem ale teď nepatří.
Tato kniha mě neskutečně pohltila.Číst zážitky Clary a Jeffa bylo neskutečně zábavné.Jeff je strašně impulzivní a střelený člověk.Obdivuji Claru, že se rozhodla odjet s někým, koho znala jen měsíc.A to ještě tímto stylem, naprosto bez ničeho přiletět do bodu A, a za tři týdny odletět z bodu B.Jak se vyřeší bydlení a cesta z bodu A do B? To se nějak vyřeší samo.Napadlo vás někdy něco takového?Mě ne a proto je za tu odvahu obdivuji.
Je to naprosto čtivé a zábavné vyprávění jejich cesty do Istanbulu, ale také Clařina sebepoznání.Mnohdy jsem to s Clarou prožívala, protože přeci jen prožívat některé ženské potíže, když nemáte co je třeba, to si nedokážu představit.A Clara to přeci jen zvládla.ale ty situace...
U této knihy se nudit nebudete, právě na opak.Budete se smát a smát a smát.Doufám, že napíše pokračování, dost by mě zajímalo, jak v tom jejich vztahu pokračují.



Anotace: Minimalistický příběh o lásce a putování... Dva lidé, tři týdny, osm zemí a žádná zavazadla

Svérázná americká dvojice vyráží na neuvěřitelnou cestu. Jednadvacet dní, osm zemí, skoro pět tisíc kilometrů. Žádné plány, žádné hotely a žádná zavazadla. A žádné šaty na převlečení. On má jen to, co se mu vejde do kapes, ona si bere kabelku. Ona je Clara, životní krizí trochu pošramocená mladá dáma, on je Jeff, profesor, který si libuje v šílených oděvech a v rámci experimentu se například pokoušel bydlet v kontejneru. Poznali se na internetové seznamce.

A pak si šli koupit letenku. Pro začátek do Istanbulu.

Jako novodobí tuláci bez tíže pak pokračují dál. Řecko, Chorvatsko, Maďarsko, Skotsko, Anglie... Když se pak vracejí, ve stejných šatech, v jakých vyjeli, vezou si domů něco víc než suvenýry.

Naději. Nebo dokonce lásku?

Knihu jsem dostala k recenzi od Metafory a tímto moc děkuji. :-)

4 komentáře:

  1. Mám ji rozečtenou, je to zajímavá kniha. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to jako prázdninová oddychovka, ale nejsem si jistá, jestli je to úplně můj žánr. Asi si přečtu ještě pár recenzí a uvidím :D Pěkně napsané! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Knížka vypadá hodně zajímavě :) A takovou dovolenou bych taky ráda zkusila :D

    OdpovědětVymazat
  4. :-D Děkuju, já už zkoukla internety a neni to zas tak šílený, ale rozhodně jestli mi to vyjde( za pět let), tak si vemu aspon batoh :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat