pátek 15. července 2016

Priscilla - Dost svévolně se košatící osud

 Název: Priscilla - Dost svévolně se košatící osud
Autor: Ota Ulč
Počet stran: 304
Nakladatelství: Šulc-Švarc

Můj názor: Knihu jsem dostala jako recenzní výtisk z nakladatelství Šulc-Švarc.Anotace mě hodně zaujala, takže jsem si o knihu zažádala.Měla jsem velkou radost.Kniha vypadá nádherně, ale ten obsah, už byl pro mě velké zklamání.Čekala jsem, že kniha bude o životě Priscilly, jenže o ní to bylo jen okrajově.Kniha je o autorovi, což by mi ani tak nevadilo, kdyby to bylo napsané jinak.Na můj vkus to bylo hodně chaotické.Až moc zbytečně dlouhé věty a neskutečně moc politiky.Ta by tam vůbec nemusela být, ale to by byla kniha zase poloviční.Když už se tam objevila zmínka o Priscille, tak tam bylo jen pár vět, což je velká škoda.Jediný plus dávám některým pasážím, kterým jsem se od srdce zasmála.Jinak knihu jsem ani nedočetla, protože mi to ani nešlo.Jednou si ji zkusím přečíst zase, ale není to to, co jsem čekala.

Anotace: Ota Ulč napsal pozoruhodný životní příběh své čínsko-švýcarské manželky Priscilly Lim. Její dědeček založil čtyři banky, obchodní komoru a stal se ambasadorem císařského dvora, ale prosperitu rodiny rozvrátil jak Mao Ce-tung, tak Čankajšek a Priscilla se jako úplně chudá princezna vydala do New Yorku, kde pracovala pro UNICEF. Tam se poznala s plebejským emigrantem z Plzeňska Otou Ulčem. Pro Číňany byla málo žlutá a naopak v Americe byla až příliš rasově jinobarevná, a nejvíc se jí dotklo, když ji někdo označil za Japonku. Není divu, že Priscilla vstoupila do rasově smíšeného manželství s Otou Ulčem, s kterým se nikdy nenudila. Třikrát spolu objeli celý svět a přesvědčili se, jak je rozmanitý a bohatý a kolik v něm vře nesnašenlivosti, kolik absurdit člověka obklopuje a co všechno ho může obohatit, a na těch cestách se s nimi nebude nudit ani čtenář.

Za knihu bych chtěla poděkovat nakladatelství Šulc-Švarc .

2 komentáře:

  1. A sakra, jsem na začátku a taky se ztrácím:-(
    Tak snad to doctu.

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka vypadala zajímavě, ale evidentně za moc nestojí. :(

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat