středa 6. července 2016

Vetřelec- Probuzení



Název: Vetřelec- Probuzení
Autor: Tim Lebbon
Počet stran: 336
Nakladatelství: Baronet

Můj názor: Na planetě LV178 se těží vzácný minerál, když se z ničeho nic něco stane.K hlavní těžební lodi Marion, která je na oběžné dráze, míří z planety dvě loďě na převážení dělníků.Z Dalily nikdo neodpovídá, ale ze Samsonen se jim daří navázat spojení.To co vidí na obrazovce z lodi, se vymyká všem nočním můrám.Pilot Samsonu jim v rychlosti zdělil, že na něco narazily, na nějaké stvůry.Víc říct nestihl, protože se mu tvář zkřivila bolestí a z hrudníku se začala drát nějaká příšera.Všechno je v háji.Dalila, do nich narazila. Pomalu, ale jistě se blíží k planetě a hrozí srážka, díky poškození co Dalila způsobila.Všichni z dolů jsou mrtví, a na nouzový signál nikdo neodpovídá.
Až jednou, se k nim blíží menší loď, kde spí v boxu žena s kočkou.Když Ripleyovou vzbudí ,zjistí,
že to není záchrana, nebo ano?
Poprvé a asi i naposled napíšu "film je lepší, než kniha" .To ještě ale neznamená, že kniha je k ničemu.Lidem, kteří nikdy neviděli filmového vetřelce, se to bude číst asi hůř, ale pro mě jako pro fanouška je tohle pokračování pecka.Už na začátku knihy se něco děje, nejdříve vracející se dělníci, pak srážka, Ripleyová, jak se z toho dostat, jak přežít.Čtenář je udržován ve stálém napětí až do konce.Jediné dvě věci co bych vytkla, je to jak málo je tam popsán vetřelec.Já jsem film,viděla tisíckrát, proto nemám problém si ho do podrobna představit, ale ten kdo ho neviděl, bude mít asi problém.Jestli se takový člověk vůbec najde (to mě tak láká sem šoupnout toho smajlíka).Ta druhá věc je,že je tam na můj vkus málo střetů s vetřelcem.I tak je to ale čtivá kniha,která nesmí doma chybět žádnému fandovi.

Anotace: Píše se rok 2159 – třicet sedm let poté, co statečná důstojnice nákladní lodi Nostromo svedla svůj vítězný boj s vetřelcem. Ellen Ripleyová stále v hibernačním spánku pluje hlubokým vesmírem… Při těžbě vzácného minerálu, patnáctkrát tvrdšího než diamant, se v důlním komplexu planety LV178 objeví záhadní tvorové. Zlo, dlouho spočívající kdesi v hlubinách, se probouzí a vydává se za svou kořistí. Chris Hooper, hlavní inženýr těžební lodi Marion, a jeho posádka jsou odsouzeni ke zkáze. Zbývá jim jen poslední naděje – jejich nouzový signál zachytí záchranný modul Ellen Ripleyové… Román Tima Lebbona je první částí trilogie, dějově úzce provázané s kultovní filmovou sci-fi ságou o vetřelcích.



2 komentáře:

  1. Vetřelce jako film mám ráda, ale nějak si nedokážu představit, že bych četla knihu. Teď se mi vyskytnul doma Predátor jako kniha, tak pokud mě nezklame, nejspíš se pustím i do vetřelců :)
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na film nic nema :-). Ale knihy doplnuji to co se delo mezi filmovymi dily :-)

      Vymazat