neděle 21. srpna 2016

Naslouchač

Název: Naslouchač
Autor: Petra Stehlíková
Počet stran: 376
Nakladatelství: Host

Můj názor:
Svět, který stvořila autorka je neskutečně propracovaný.Život Ilan vás pohltí na samém počátku knihy a s otevřenou pusou budete hltat stránku za stránkou.
Ilan se narodí čistá do světa, ve kterém by skončila v norách.Od toho jí chce její matka uchránit, takže v momentě kdy se narodí prohlásí, že je to chlapec s postižením.Po tom zjištění Faja zhnuseně odejde, aniž by se podíval do kolébky.
Prošlo to, ale na jak dlouho?Kdyby se zjistilo, že lhala, čekala by celou rodinu jistá smrt.
Sklenáři musí nosit hábity, který je celý zakrývají, proto nikdo nepozná, že Ilan je dívka.Aby to nebylo málo, narodila se s darem, díky kterému slyší sklenit.Jenže o mnoho let dříve a výrazněji, než ostatní děti s darem.
Všimne si toho její bratr a tak se z Ilan stane učeň, což jí zachrání od dolů.
Krátce před jejími třináctými narozeninami nastane plno událostí, který nastartují její cestu.Nikdo se jí neptá, jestli na ní chce.Svět je ke sklenářům nemilosrdný.
Ale proč?To se dozvíte v knize.
Autorka mě úplně dostala.Jak se jí to podařilo vymyslet, tak dokonalý, krásný a nelítostný svět?Normálně nemám slov.Naslouchač je pořádná fantasy, kterou nenarušuje přílišná romantika.Tu mam sice ráda, někdy je jí v knihách ale moc, takže zastiňuje ten příběh.
Na konci knihy je slovníček slov, který se vyskytují v knize, ale ta vás tak vtáhne, že ho ani nebudete potřebovat, protože si je hned zapamatujete.
Jediný co bych autorce vytkla, ale ne ve zlém, je ten konec.Utnula to v tom nejlepším.Já myslela že bude ještě jedna stránka, takže jsem otočila list a tam nic.V tom momentě jsem byla tak nakrknutá, ale pak jsem se začala smát.Hold si budu muset zase počkat, jen doufám, že to nebude trvat dlouho.Do vánoc by to bylo fajn.
Jinak si myslím, že kniha si zaslouží být přeložena, aby se  svět dozvěděl, že i my máme skvělé autory.A dovoluji si tvrdit, že Naslouchač se vyrovná Jiskře v popelu.

 Anotace: Originální česká fantasy z fascinujícího temného světa.
Po Velké válce je svět rozdělen na dvě části, jedna je obyvatelná a druhá je zamořená jedovatými plyny. Obyvatelnou polovinu chrání štít, který čerpá energii ze zvláštního nerostu zvaného sklenit.
V blízkosti štítu žije národ sklenařů, kteří jako jediní dovedou sklenit těžit. Platí však za to vysokou daň. Nejenže energetické pole štítu odkazuje sklenaře k životu v téměř středověkých podmínkách. Těžba sklenitu způsobuje mnoho nemocí a znetvoření. Navíc byli sklenaři zotročeni lidmi z nížin.
Třináctiletá Ilan se jako jedno z mála dětí narodila bez deformací. Aby nebyla odvedena od své rodiny, od dětství se vydává za chlapce a skrývá se v hábitu s maskou, který musíi sklenaři nosit na znamení podřízenosti. Díky své schopnosti naslouchat sklenitu se začíná učit sklenařským brusičem.
Její dar je tak výjimečný, že si ji vybere sám kapitán pětadvacítky, družiny bojovníků, jež má za úkol chránit sklenářská města před nebezpečnými tvory zrozenými z otráveneho vzduchu za štítem, kterým sklenaři říkají Nasterea.
Ilan ví, že musí za každou cenu uchránit své tajemství. Před pětadvaceti bojovníky, nepřáteli, kteří zotročili její lid. Přesto se nedokáže ubránit, postupně se s muži sbližuje a zjišťuje pravdu, která byla sklenařům po celá léta tajena.
Jak se líbila vám?Taky si myslíte, že by to chtělo tak dobré autory pořádně protlačit do světa?Děkuji za každý komentář. :-)

7 komentářů:

  1. Chci si ji precist uz delsi dobu, ale diky tve recenzi si ji jdu hned do knihovny pujcit :-) vzhledem, ze ceske autory moc nevyhledavam, jsem zvedava. Jestli se vyrovna Jiskre v popelu tak budu nadsena ;-)
    www.fantasyalatriel.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že se recenze líbila.Já dříve také ne, pak jsem narazila na knihu Bez duše od české autorky a zjistila jsem, že o hodně přicházím, takže jsem začala české autory vyhledávat a kolikrát se nestačím divit. :-)

      Vymazat
  2. Nic proti Jiskře, při battlu jsem jí fandila, ale Naslouchač je podle mě lepší :)

    OdpovědětVymazat
  3. Naslouchač má zatím jedině pozitivní ohlasy a vůbec se nedivím. Strašně moc se mi líbil a nemůžu se dočkat druhého dílu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý už jen škrty a úpravy tak snad brzo :-)

      Vymazat
  4. Veľmi sa teším, až sa kniha dostane aj do mojich rúk :3
    Ďakujem za recenziu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super recenze! Na knížku jsi mě opravdu navnadila :)

    OdpovědětVymazat