pátek 19. srpna 2016

Rozbalovačka č.15

Tahle rozbalovačka je zase trošku větší a budou v ní i knihy,které jsem ulovila na nádraží a jednu koupila v Praze.Celkem mi přibylo devět knih.Minulý týden mi došla k recenzi kniha od Omegy, ale rozhodla jsem se, že nechci mít blog zahlcen jen rozbalovačkama, takže vám je budu ukazovat vždy, až se mi to tu trošku nakupí.Další knihy jsem objevila na nádraží v knihovně, když jsem tam nesla knihy, které číst nebudu.Těch bylo pět, nešlo je tam nechat.
Sedmou knihu jsem si koupila v Praze v Tescu.Kdyby jste to viděli, těch knih a ty ceny....Jak si má člověk jednu vybrat, ale naštěstí tam byla jedna, která je normálně hodně drahá a moc jsem ji chtěla od vydání, takže za tu boží cenu jsem ji musela vzít.
Další jsem si donesla náhodou z pošty.Šla jsem si tam koupit obálku se známkou a díky tomu jsem zjistila, že tam mam recenzák od Alpressu.Radost mi ale zkazilo zjištění, že jsem pošťačku minula o patnáct minut, takže jsem odpoledne musela ještě na poštu, kde jsem si vyzvedla poslední recenzní výtisk a to z Euromedie.Je těch recenzáků trošku dost co?Ale je na to měsíc a jsou to samé krásné knihy, takže věřím, že se mi budou dobře číst.

První je tedy ta Omega.Trošku mě mrzelo, že jsem konkurz na tuto knihu prošvihla, protože anotace mě fakt zaujala, ale naštěstí se mi poštěstilo, že ho prodloužili. :-)
 Nákuk. :-D
 A je to venku.Laurus.Název knihy ani autora mi nic neřikalo, ale ta anotace, to je něco pro mě.
Anotace: Román nás zavede na středověkou Rus, kde v patnáctém století řádila morová rána. Jeho hrdinou je lékař, nebo lépe léčitel, který bylinami a dalšími přírodními produkty zachraňuje životy druhých. 
 Když však během porodu nedokáže zachránit milovanou Ustinu, rozhodne se opustit svou vesnici, změní si jméno a jako poutník se vydá na cestu za vykoupením. Cestuje po Evropě a všude využívá své léčitelské schopnosti. Talent mu umožňuje zachraňovat životy morem nakažených lidí a zacelovat nejrůznější poranění - čím víc se při tom pro druhé obětuje, tím silnější je jeho dar. Když konečně doputuje až do Jeruzaléma, zjišťuje, že nejtěžší úkol jej teprve čeká…
      .......................................
Další je pětice z nádraží.První dvě jsou z nakladatelství Labyrint.Jednu už doma takovou mam, a hodně mě zaujala, tak jsem zvědavá na další.Jen škoda že mají tak ohlodané hřbety.
A pak už jen tma
Anotace: Zánik jedné rodiny, v níž vládne démon jménem alkohol, si kreativní autorka představila jako komorní kvartet, při kterém jednotlivé hlasy místo smyčců drží půllitrovky čtyřicetiprocentního lihu. Láhve jsou všude: válejí se ve skříních i v prádelníku, jsou po ruce jako první pomoc v případě neúspěchu, slouží jako předznamenání celé skladby a především straší v hlavách postižených, kteří za nic nemůžou - a stejně jsou vinní. Debut mladé a nedějné autorky, absolventky Literární akademie J. Škvoreckého
Kámen-hora-papír
Anotace: Nejhorší pocit, který znám, není fyzická bolest a tělesné utrpení, ale nadbytek lásky. Prozaický debut mladé překladatelky (např. knihy Doroty Maslowské) a cestovatelky Báry Gregorové je plný nástrah, překvapení a zvratů. Čtenáře zavede do nejmenované středoasijské republiky, vysokých hor i do hlubin intimních pocitů postav. Autorka používá suverénní jazyková pojmenování, spisovné výrazy kříží s hovorovou mluvou, ofenzivní nespisovností, novotvary a prvky z cizích jazyků. Pro četbu nepotřebujete heslo, bumážku s povolením, vízum ani registraci, pro četbu této knihy potřebujete pouze sami sebe.

Ten Erebos ten úplně bil do očí.Tu jsem chtěla už dlouho a prostě víte co. :-D
Čáru hrůzy jsem zase objevila v Lysé na nádraží.Autora vůbec neznám, tak pokud někdo četl, tak mi napište dolu. :-)

 Erebos
Anotace: Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?
Čára hrůzy
Anotace: Jaroslav Mostecký předkládá čtrnáct hororových povídek. Ale to není všechno. Jako slizký had plazící se ve vlhké džungli, jako krev stékající z prokousnutého hrdla, jako čára hrůzy se celou knihou line „rámcový" příběh. Příběh dvou přátel, Jakuba a Jeremyho. Právě Jeremy má totiž na ruce podivnou čáru, ve které jedna cikánka poznává čáru hrůzy – prokletí, které z vás udělá hromosvod pro tu nejděsivější hrůzu a strach z celé historie lidstva. Chudák Jeremy se snaží svoji kletbu zlomit. A mezi části jeho hledání vkládá autor těch dvanáct povídek. A je to skutečný koncert strachu.

Poslední z našeho nádraží je tahle velká kniha s nádhernýma fotkami uvnitř.Vedle dávám příklad.Kdo tam tohle mohl dát?Nádhera....

















Zlatá Praha
Anotace: Souběžný anglický, francouzský, německý, italský a španělský text. (jo bohužel tam víc nebylo)

.............................................
Kdo sleduje fb, tak už ví jsem si koupila v Praze v Tescu.Jela jsem tam po stopadesáti letech a zase jsem si připadala, jak vidlák. :-D Ještě že tam dlouho nebudu muset.
Takže jsem to využila a šla jsem se mrknout na ty opěvované ceny.Já tam stála s otevřenou pusou.V peněžence peníze jen na jednu knihu a tam jich bylo v malém regálu tolik.Přeci jen tam byla ale jedna, kterou jsem chtěla nejvíc.Její koupi jsem odkládala, protože nepatří mezi nejlevnější.Původní cena je 499kč.Takže když jsem viděla cenovku na 124,70 kč, tak už ležela během pár vteřin v mém košíku. :-D
 1813-Válečný požár od Ebertové.Doma od ní mám sérii Porodní báby a ještě mi má přijít jedna dodatková.Knihy jsem ještě nečetla, ale podle reakcí čtenářů, se mám na co těšit.

Anotace: Bitva národů u Lipska v roce 1813, která zásadně změnila tvář Evropy.
Evropa sténá pod Napoleonovou vládou. Po dramatické porážce Grande Armée v Rusku přecházejí Prusko a carská říše do protiútoku.
Ve vykrváceném, válkou zdeptaném Sasku čeká mnoho lidí rozhodování, které neodvolatelně změní jejich životy. Je uzavřeno příměří a lidé čerpají naději. Ale v zákulisí si vládcové už dávno rozdělili Evropu mezi sebou, a vyvolali tak ohromnou bitvu u Lipska – do té doby největší válku na světě.
Důkaz doličný. :-D
...........................................................
Pokračujeme mým ležákem z pošty.Žádný lístek ve schránce nic.Jen díky náhodě jsem zjistila že tam ten balíček mám.Ach ta pošta.... 
Před nějakým měsícem jsem psala na Alpress, ale bylo mi řečeno, že mají plno.Před pár dny mi ale psali, že se jím líbí mé články a že by rádi navázali spolupráci.Radost jak blázen, vím že mám ještě hodně zlepšovat, ale tohle fakt zahřeje u srdce. :-)
 Měla jsem na výběr ze čtyř knih a přiznávám se, že to bylo hodně těžké.
 Nakonec jsem si vybrala Sběratele duší, protože ta druhá byla ze série a vy moc dobře víte, že jich mam načatých až až.Od autorky jsem ještě nic nečetla, ale zaujala mě jedna její série,kterou bych si časem chtěla pořídit.Ale fakt časem.
Anotace: Althea vyrůstala v Egyptě po boku otce, uznávaného archeologa, až do doby, než ho obvinili z falšování starožitností. Krátce nato zemřel a ona nechápala, co se stalo. Po letech obdrží dopis od muže jménem Abdelal. Ten pro jejího otce pracoval a nabízí jí důležité informace. Althea je odhodlaná otcovo jméno očistit, ale dorazí pozdě – Abdelal je po smrti a překážet někomu začíná ona.
...............................................

A konečně poslední balíček.V Euromedii si nemůžu knihy vybírat, ale pan Blažek se mi vždy strefí do vkusu. :-)
A co mi tentokrát vybral?

 Nepoznáte to co? :-D
 Milenci, kniha má nádhernou obálku a vypadá to, že to bude podobné Hosseinimu, kterého mám hodně ráda.
A vevnitř jsou i fotografie. :-)
Anotace: „Romeo a Julie Afghánistánu“, tímto přirovnáním označuje autor příběh afghánské dvojice mladých lidí, kteří riskovali vše, aby mohli být spolu. Zakija a Alí vyrůstali vedle sebe, přesto jako kdyby byli každý na jiné straně zeměkoule – jejich rodiny pocházely z odlišného prostředí a panovala mezi nimi nesmiřitelná propast. Když tedy Alí požádal Zakijina otce o dívčinu ruku, dočkal se kategorického odmítnutí. Zamilovaná dvojice se však rozhodla vzít osud do svých rukou a vzali se tajně. Od té doby se ukrývají a hrozí jim smrt.

Moc děkuji knihám Omega, Euromedii a Alpressu za recenzní výtisky.Jsou to nádherné knihy a já už se nemůžu dočkat, až se do nich pustím.

14 komentářů:

  1. Laurus vypadá zajímavě, nicméně ke knížkám z Omegy mám po špatné zkušenosti menší nechuť. :( Na Sběratele duší jsem zvědavá, čím dál tím víc :) Jenom upozorňuji, že shánění oné série bude časově dost náročné... Vlastní zkušenost =D Ale rozhodně se do toho pusť, protože je božíííí :)
    Ať se knížky líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím jak jsem na tu sérii narazila, ale stačilo přečíst anotací pár těch knih a věděla jsem, že ji musím mít. :-D Koukala jsem že některé se dají hůř sehnat,ale nejdřív radši dokončim pár těch načatých co mám, takže mé sběratelské šílenství nastane až na nový rok :-D Bylo by fajn kdyby jsi napsala knižní série zrovna o téhle :-)

      Vymazat
    2. Rozhodně se u mě v budoucnu objeví, to můžu slíbit už teď :) Jen jsem nechtěla své čtenáře hned pro začátek unudit devatenáctidílnou sérií =D Až začneš shánět, je dobré si dát na Můj antikvariát.cz do vyhledávače "elizabeth peters" a když přibude nový inzerát, přijde ti info na mail (jinak taky Aukro, bazar na DK) :)

      Vymazat
  2. Veľa pekných a zaujímavých kníh, čítala som iba Erebos a to je skvelá kniha, aspoň mne sa veľmi páčila, tak snáď sa bude aj tebe :-) Prajem príjemné čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom takové faktické upozornění: dávej si pozor, abys všechen text měla srovnaný nastejno (nejlíp to podle mě vypadá do bloku), takhle to nevypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám teď na to,u malých rozbalovaček to vypadá dobře, ale u velkých s plno fotkama ne.díky :-)

      Vymazat
  4. To jsou moc pěkné knihy! A je jich pěkná kupka :) Ať se všechny líbí!

    OdpovědětVymazat
  5. Laurus vypadá dobře :). O ostatních jsem moc neslyšela :).

    OdpovědětVymazat
  6. Same krasbe kousky :-). At se libi :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to moc hezky. Já jsem teda děsně rozmlsaná čtenářka, takže bych si asi těžko vybrala - jen toho Erebose mám, ale v jiné vazbě myslím a do toho se chci pustit. Ale jinak bych se asi neměla do ničeho pustit. Ovšem nádhera tkví v tom, že každý jsme jiný a je super, jak jsi z nich nadšená. :o) Přeju krásnééé počteníčko a těším se na recenze. ,o)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné knížky. Nejvíc mě zaujala Čára hrůzy, takže se těším na recenzi. 1813 - Válečný požár, taky vypadá hodně dobře, ale nevím jestli by mě knížka úplně bavila. Na druhou stranu ráda experimentuji, co se různých žánrů týká (jenom to dokopání se k přečtení je běh na dlouhou trať :D).

    OdpovědětVymazat
  9. Četla jsem jen Erebos a ten byl super, tak snad se ti bude taky líbit! :)

    OdpovědětVymazat