pátek 2. září 2016

Neviditelná dívka

Název: Neviditelná dívka
Autor: Mariel Hemingway
Počet stran: 104
Nakladatelství: Portál

Můj názor: 

Pokud byste si mysleli, že rodina velkého spisovatele bude mít pohádkový život, tak jste na omylu.Každý má své démony, ať chudý, či bohatý, známý i neznámý.
A rodina Hemingwayů jich měla víc než dost.V knize se seznamujeme s vnučkou Ernesta jménem Mariel.Ta nám popisuje svůj život od samého narození tak, jak ho vnímala svýma očima.
Už krátce po narození se setkala s nenávistí člena rodiny a nebylo to rozhodně naposled.Velké jméno sice znamená uznání, ale i nenávist a to i přesto, že za to Mariel nemohla.Život se s ní nemazlil, ale ona vám dá jasně najevo, že to není konec světa a dá se vypořádat se vším, co vám vstoupí do cesty.
Je to útlá kniha, ve které je hodně pocitů a vzpomínek. Pomůže vám nahlédnout do světa dívky, která se cítila být neviditelná, jak pro lidi kolem, tak ze všeho pro svoji rodinu.
Vzbudí ve vás lítost i uznání. Já osobně jsem si i pobrečela, protože to ta holka měla opravdu těžké. Žila ve stínu,ale abyste si nemyslely, že byla úplně zapomenutá, tak to ne. Její rodiče měli i světlé chvilky, a když ty nastaly, tak to byly ty nejlepší v jejím životě.
Knihu jsem sice přečetla na jeden zátah, ale i tak to byl silný zážitek. Na konci knihy máte dokonce i pomoc v různých situacích. Zrovna tuto knihu bych zařadila do povinné četby, aby se děti zastavily a trošku zamyslely.
Je to psané lehce, ale kniha vás prostě nepustí. Já jsem ji otevřela a začetla se hned. Zvědavost vás povede dál a dál, takže  se vám může stát jako mně, že ji dáte na jeden zátah.
Tato kniha opravdu stojí za přečtení.

Anotace: Vnučka slavného spisovatele Ernesta Hemingwaye napsala působivou knihu o tom, jaké to je vyrůstat s vědomím, že vaši rodiče trpí depresemi a jsou závislí na lécích, sestra je duševně nemocná a dědeček několik měsíců před vaším narozením spáchal sebevraždu. Mariel Hemingwayová popisuje dětství a mládí prožité v rodině, jejíž členové byli sice obdařeni nadáním a slávou, avšak poznamenaly je deprese, alkoholismus, schizofrenie, rakovina a sebevraždy. Sama Mariel jako dívka trpěla obsesivně-kompulzivní poruchou a měla problémy s příjmem potravy. Autorka v knize mluví přímo k mladým čtenářům, teenagerům, a snaží se je přesvědčit, že navzdory bolesti má život smysl, že rodinné prokletí lze překonat a že na konci tunelu může každému zasvítit světlo.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Portál, je to jedna z knih, kterou si budu číst stále dokola. :-)

Knihu můžete zakoupit zde http://obchod.portal.cz/neviditelna-divka/ .


3 komentáře:

  1. Taky jsem četla, kniha po sobě zanechá spoustu emocí... Hanka.mablog.eu

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím. Také jsem měla možnost knihu recenzovat a byl to opravdu silný zážitek, až mě to překvapilo. Od Priscilly jsem byla trochu vyděšená z dalšího autobiografického románu, ale tento byl úžasný. :o) Kdo by chtěl knihu vyhrát, tak na blogu máme soutěž o Neviditelnou dívku z nakladatelství Portál. ,o) Svět mezi řádky

    OdpovědětVymazat