čtvrtek 27. října 2016

Páté evangelium

Název: Páté evangelium
Autor: Ian Caldwell
Počet stran: 496
Nakladatelství: Portál

 Můj názor:

Alex je řecký katolický kněz a žije ve Vatikánu, kde vychovává sám svého syna Petra. Mona, jeho žena od nich utekla krátce po narození Petra. S péčí o Petra mu naštěstí pomáhali sousedé a sestra Helena.
Alex má staršího bratra Simona, který na rozdíl od něj je římský katolický kněz.
Jednoho dne čeká Alex na Simona, jenže ten má zpoždění. Když se mu dovolá, Simon zní vyděšeně. Alex se za ním vydává a nalezne svého bratra vedle mrtvoly jejich přítele Uga.
Ugo měl na starost velmi důležitou výstavu, teď je mrtvý a jediný, kdo věděl co je cílem výstavy je Simon, takže ho zastoupí.
To ale není vše. K Alexovi se někdo vloupal a pronásleduje ho. Někdo chce znát tajemství té výstavy a protože Alex to pořádně neví, tak se to snaží zjistit. A nejen to, snaží se přijít na to, kdo zabil Uga.
Od knihy jsem měla velká očekávání, přeci jen je přirovnána k Danu Brownovi, bohužel mě ale zklamala na celé čáře.
Když jsem ji začala číst, říkala jsem si, že má nějaký pomalý rozjezd, ale že se to určitě časem zlepší. Bohužel mě kniha vůbec nechytla. Děj byl moc rozepsaný do podrobna, skoro žádná pořádná akce, ani žádné napětí.
Vím, že to náboženství k tomu patří, ale na můj vkus tam toho bylo až moc. Jediné co mě trošku zaujalo, bylo hledání pravdy o Turínském plátnu.
Celý děj se moc táhl a bylo tam tolik zbytečných pasáží, že jsem doufala, že bude už brzo konec. A ani na konci se nekonalo žádné wow, spíš zklamání. Tolik popsaných stránek a na konci zjistíte, že úplně zbytečně. Kdyby kniha měla o tři sta stran méně a bylo tam více akce, byla by skvělá.
Vím, že to není zrovna kladné, mě kniha ale nesedla, i když anotace mě hodně nalákala. Stejně jsem si ale jistá, že si najde své fanoušky, kteří mají zájem nahlédnout do světa kněží.
A něco pozitivního jsem v tom přeci jen našla, a to to, že jsem se dozvěděla něco nového o Vatikánu. Dosud jsem nevěděla, jak to tam funguje. To je ale jediné, co mi kniha dala.


Anorace: Na sklonku pontifikátu Jana Pavla II. se ve Vatikánu chystá mimořádná výstava, která má vrhnout zcela nové světlo na původ, a především pravost slavného Turínského plátna. Pár dní před zahájením výstavy je však v zahradách papežského paláce v Castel Gandolfo záhadně zavražděn autor výstavy Ugo Nogara. Jeho dva nejbližší spolupracovníci, bratři Andreauovi, jsou vtaženi do pátrání po okolnostech jeho smrti. Rozplétání okolností Nogarova objevu, který jej stál život, nás zavede do podzemní vatikánské knihovny nejstarších kodexů, kde je uchováván i rukopis Diatessaronu, tzv. Pátého evangelia, který obsahuje klíčové informace týkající se Turínského plátna. Tím však dramatický příběh, který si svou erudicí nezadá s romány Umberta Eca a napětím s thrillery Dana Browna, teprve začíná!

Za knihu děkuji nakladatelství Portál a můžete si ji prohlédnout zde.



1 komentář:

  1. Tak už si tvou recenzi konečně můžu přečíst :D Naprosto souhlasím, zklamání to bylo veliké.

    OdpovědětVymazat