pondělí 17. října 2016

Pomsta a rozbřesk

Název: Pomsta a rozbřesk
Autor: Renée Ahdiehová
Počet stran: 400
Nakladatelství: CooBoo

Můj názor:

Žil jednou jeden vládce jménem Chálid a každou noc si vzal jednu dívku za manželku. Bohužel pro ně, za rozbřesku visely na hedvábném provazu. Chálid je tyran, který bere rodinám jejich dcery a vraždí je.
Jednoho dne se stane nečekané. Mladá krásná Šeherezáda se přihlásí dobrovolně.
Mezi Chálidovými manželkami totiž byla její nejlepší kamarádka a Šází se jí rozhodně pomstít. Je to těžký úkol, protože na to má jen jednu noc, jinak skončí na provaze jako ostatní.
Rozhodne se vsadit vše na jednu kartu. Vypráví Chálidovi příběh o Adamantové hoře, příběh, který má ale pokračováni, a Šází ho za jednu noc nezvládne odvyprávět. Chálida to naštve, každá musí ráno zemřít, příběh ho ale zaujal a Šází má den navíc na to, aby zjistila jak Chálida zničit.
Mezi tím se Tárik, Šeherezádina dětská láska, dovídá, co se ji stalo. Nemůže se smířit s tím, že dívka, kterou miluje zemře.
Vydává se tedy do Reje za strýcem zjistit, jak ji zachránit. Má štěstí, protože jeho strýc přišel díky Chálidovi o dceru i manželku, takže mu pomůže všemi možnými prostředky. Jenže to chce čas a s tím se Tárik nehodlá smířit, takže mezi tím podniká na vlastní pěst.
Tárik zadržuje pozvánku, která je na cestě k jeho otci, a vydává se místo něj do paláce na shromáždění. Tam se setkává s Šeherezádou a dovídá se tam něco, co mu vyrazí dech.
V celém příběhu je ještě jedna menší rolička, která nakonec rozsekne celý příběh a to je otec Šází. Když se s ní loučil, chtěl jí darovat růži, která mu ale zemřela v rukou. Šází to nechápala, ale on moc dobře. Nakonec zjistil, jak získat takovou moc, která by dokázala srovnat se zemí i celé město.
Po celý příběh, se tam jen míhá, na konci ale dostává velkou roli.

Měl jsem kdysi tisíc tužeb.
Ale v mé jediné touze znát tebe
se rozplynulo všechno ostatní.

Zprvu jsem si myslela, že to bude jen jiné převyprávění příběhu o Šeherezádě, pak se tam ale začaly objevovat prvky fantasy. Překvapilo mě to, ale o to víc zaujalo.
Je to těžké psát o tak nádherném příběhu, jsem toho plná a nejradši bych napsala jen, že to bylo ach, ach, ach ...
Příběh mě naprosto dostal, myslela jsem si, že Jiskru v popelu nic nepřekoná, ale stalo se. Aspoň za mě tedy.
Příběh vás vtáhne už na samém začátku a to jediným rozkazem kvůli dešti, který je v knize hodně důležitý.
Kapitoly jsou krátké, takže příběh ubíhá strašně rychle a děj se tam střída ze Šeherezády na Tárika. Místama i na jejího otce, který bude mít na konci důležitou roli. Příběh je naprosto strhující, už jen to, že se Šází sama přihlásí k smrti. Je to statečná dívka, která se honí za pomstou, ať to stojí co to stojí. Hlavně se snaží zjistit, proč všechny musí za rozbřesku zemřít. Což se pochopitelně dovídá ke konci, aby to bylo napínavé.
Nejnapínavější je ale samotný konec, který vás doslova donutí toužit po pokračování. Já mam pocit, že puknu, jestli nebudu mít brzo druhý díl.  Tak kniha je naprosto dokonala a odvyprávění děje a popis místa také.
Celá kniha je o nenávisti a lásce a věřím, že si knihu zamilujete jako já.


Anotace: V zemi Chorásán si násilnický kalif Chálid každou noc bere novou dívku a za každého rozbřesku ji nechává oběsit na hedvábném provazu. Když se šestnáctiletá Šíva stane jeho obětí, rozhodne se její nejlepší přítelkyně Šeherezáda, že se pomstí, a dobrovolně se stane jeho další ženou. Šeherezáda je nejen odhodlaná zůstat naživu, ale ukončit hrůzovládu kalifa jednou provždy. V tomto napínavém převyprávění Tisíce a jedné noci okouzluje Šeherezáda noc za nocí kalifa svými příběhy, a získává tak další dny života. Ale jestli je Chálid doopravdy takové monstrum, jak je potom možné, že se do něj Šeherezáda zamiluje? A znamená v tomto světě plném tajemství láska vůbec něco?

Za recenzní výtisk moc děkuji eshopu Dobré knihy a knihu si můžete zakoupit zde.

3 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Na knihu jsi mě opravdu nalákala a teď se nemůžu dočkat, až se mi dostane pod ruku :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, je to jedna z těch knih která vezme za srdce každého :-)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :)
    Já nad touto knihou pořád váhám, ale nakonec to beztak dopadne tak, že si ji koupím :D

    OdpovědětVymazat