pondělí 24. října 2016

Shannarův meč

Název: Shannarův meč
Autor: Terry Brooks
Počet stran: 608
Nakladatelství: Omega

Můj názor:

Život který známe skončil.
Vše zaniklo, přežilo neskutečně málo lidí. Mnozí přežily v zemi, jiní v lesích, někteří ve skalách. Každý se začal postupně vyvíjet jinak. Takto vznikly různé rasy. Trpaslíci, elfové, gnomové, trollové, ale také hrstka lidí.
Jedno z našeho světa ale zůstalo. Vědomosti, které si předávalo pár lidí z generace za generací. Jelikož ale věděli, že by to mohla být nebezpečná zbraň, zůstali vědomosti v kruhu lidí, kteří si říkali druidové a uchovávali je jen ve svých hlavách.
Druidové byly uznávaní muži, ne všichni ale chtěli vědomosti jen uchovávat. Někteří si mysleli, že by některé šli využít k ulehčení života. Díky neshodám se druidové rozpadly a každý šel svým směrem, někteří ale tím hodně špatným.
Brona chtěl ovládnout svět, dvakrát se mu to ve velké válce málem povedlo, potom se po něm ale slehla zem. Stovky let žili všichni v klidu, každá rasa si všímala jen svého a vypadalo to, že je nic takového jako Brona, Pán černokněžníků, nikdy nečeká.
Flicka Ohmsforda po cestě domů něco vyleká, náhle zjistí, že před ním stojí obrovský, v kápi schovaný, muž. Trošku zvláštní, ale nejzvláštnější je to, že chce mluvit s jeho bratrem, Sheaou.
Shea je půl elf a adoptoval ho jeho jediný žijící příbuzný. Curzad Ohmsford ho přijal jako svého vlastního syna a  Flick se Sheaou jsou nerozlučná dvojka, jako skuteční bratři.
Z obrovského cizince se vyklube dějepisec Allanon, který hledá posledního potomka, jednoho významného rodu.
Ten potomek je jediný člověk, který může pozvednout Shannarův meč proti Bronovi.
Allanon, Shea a Flick se vydávají a dlouhou, náročnou a nebezpečnou cestu, ke které potom přidají i další členové.
Terry Brooks napsal, že se inspiroval Tolkienem a to je pravda. Je tam hodně prvků, které vám budou připomínat Pána prstenů, ale i přesto je to kniha, která je svá.
Hodně mě zaujalo, že děj je vsazen do našeho světa, který byl zničen a z lidí se vyvinuly různé rasy. Vždycky mě zajímalo, co se s náma a se světem stane, když většina vymře a vše bude zničeno. Takže Brooksova verze se mi líbí.
Za další, Sheaova cesta je dlouhá a plná nebezpečí, takže kniha je plná akce a napětí. Oblíbila jsem si hned několik postav a musím se přiznat, že jsem se bála, kdo mi z nich během čtení umře. Až tak jsem to prožívala.
Shannarův meč, je trošku náročnější na čtení, ale to hlavně proto, že je to prostě pořádně propracovaná kniha. Trošičku mě zklamal ten paperback, protože se mi to blbě četlo, jak byla kniha těžká, ale to je jen detail.
No a jelikož jsem slyšela, že pokračování je ještě lepší, už se nemůžu dočkat až vyjde. V Shannarově meči se toho dělo tolik, že jsem zvědavá, co nám Brooks může ještě nabídnout.

Anotace: Před dávnými věky obrátily války prastarého Zla celý svět v trosky a přinutily lidstvo bojovat s mnoha dalšími národy jako byli gnómové, trollové, trpaslíci a elfové. Černý mág, kterého všichni považovali za mrtvého, se chystá zničit celý svět. Jediná zbraň, která může zastavit řádění temných sil je Shannarův meč.
A právě ten musí pozvednout Shea, poslední z dědiců královské krve.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Omega a knihu si můžete pořídit zde a zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat