čtvrtek 13. října 2016

Učedník a pyramida Orků

Název: Učedník a pyramida Orků
Autor: Taran Matharu
Počet stran: 320
Nakladatelství: Alpress

Můj názor:

Fletcher se vrací do svého domova, do Kožové. Bohužel ale jako vězeň za zločin, který nespáchal. Byl obviněn za pokus o vraždu Didrica. Jako by to nebylo málo, vězení patří Didricovu otci, takže pobyt v něm pro Fletchera není příjemný.
Stráví tam rok, než se konečně koná soud. Vše je to fraška, protože Didric má přátele, který pro něj lžou, v jednom má ale Fletcher štěstí, přátele pro něj našli soudce, který není podplacen a zastrašován Triumvirátem.
To není vše, protože pak stane před vojenským soudem a ten se skládá jen z lidí, který ho nenávidí a mají za úkol jedno. Fletchera i Othella dostat na šibenici.
Král je na straně Fletchera, bohužel ale vede tajnou válku se svým otcem, proto nesmí zasahovat a ke všemu špatnému jen přihlížet.
Vše vypadá naprosto ztraceně. Zachrání ho , i když s následky,  jedno velké tajemství, které mu obrátí život vzhůru nohama. Fletcher se díky tomu dostává do týmu, který má jít do pyramidy Orků, ve které mají zachránit Rufovu matku a zničit vejce tisíců Goblinů.
Jsou vyslány čtyři týmy a akce je velmi nebezpečná. Během ní se Fletcher dostává často blízko k smrti, protože se ho někdo snaží zabít. Jak tohle všechno dopadne?
Autor je mistr v utínání konce. Jestli si myslíte, že u prvního dílu to bylo něco šíleného, tak počkejte u tohoto. Kniha skončila v tom nejnapínavějším. Člověk se dozví velkou věc a je konec. Tak jen doufám že pokračování bude brzo.
Jinak pokračování za mě bylo mnohem lepší než první díl. Je tam mnohem více akce, překvapení, které vás naprosto dostane, a Fletcher se dostává do více nebezpečí než v jedničce.
Příběh od začátku v napětí degraduje víc a víc a na konci vám to vyrazí dech, takže jsem moc zvědavá, jestli to třetí díl překoná.
Je to čtivější a záživnější, pomalu se tam rýsují nějaké vztahy, ale to jsou zatím letmé náznaky. Celý příběh jde mnohem více do hloubky a jestli vás zajímá, kdo jsou Fletcherovi rodiče, tak se to tam konečně dozvíte. Pořád nás toho ale čeká hodně a já to pokračování už nutně potřebuji.
V tomto díle se ještě objevuje jedna dost zásadní věc, aspoň pro mě. A to jsou mapy, jenže si myslím, že autor to prostředí umí tak dokonale popsat, že to člověk ani nepotřebuje. Já mapy ale miluji, proto se vždy raduji, když ji v knize vidím.
Takže pokud se vám první díl líbil, tak druhý vás naprosto dostane, protože je mnohem lepší.


Anotace: Fletchera s Ignatiem uvěznila inkvizice pro zločin, jehož se nedopustili. Když pak král chystá výpravu na nebezpečné území orků, povolá i Fletchera. Právě k němu se upírají naděje celého království. Hrozí totiž, že orcké armády se pozvednou v takové síle, jakou říše dosud nikdy nezažila.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Alpress, jsem moc ráda, že se mi ty knihy dostali do rukou a mohla jsem prožívat tak jedinečný příběh. :-)
Na knihu se můžete mrknout zde.

2 komentáře: