úterý 11. října 2016

Učedník

Název: Učedník
Autor: Taran Matharu
Počet stran: 317
Nakladatelství: Alpress

Můj názor:

Fletcher je mladý kovářský učeň, který žije v Kožové, to je vesnice v Medvědích horách. Celá vesnice je obehnána zdí, takže je hodně chráněná a sjíždějí se tam obchodníci z celého světa.
Jako učedník si Fletcher moc nevydělá, proto si přivydělává lovem. Je to sirotek, takže se mu lidé ve vesnici spíše vyhýbají, najdou se ale i tací, kteří ho vyloženě nesnáší. Hlavně syn jednoho významného muže, který jakoby vesnici vládne. Ne oficiálně, ale jelikož se mu hodně lidí upsalo, tak má hlavní slovo.
Jednou do vesnice přichází starý strhaný voják, který se snaží prodat pár věcí ukořistěných z boje. Mezi nimi má i knihu uhynulého invokátora, což jsou lidé s magickými schopnostmi. Těch je strašně málo a bojují ve válce spolu s lidmi proti Orkům.
Fletcher si vydělává na jeden drahý kabát, jinak by si ji koupil. Bohužel o ní projevil zájem Didric, což je syn toho významného muže. Bohužel pro něj, se Fletcher seznamuje se starým vojákem a ten mu knihu přenechá a ještě vypráskají Didrica.
To se Fletcherovi stane osudné. Když se s knihou a svitkem, který v ní byl schovaný, vykrade na hřbitov, neví že se za ním Didric s dalšíma vydá ho vyhledat.
Fletcher přečte svitek a tím se z něj stane mág a ještě získá démona, což je zvláštní, protože ta moc se dědí u šlechticů. Po té ho Didric napadne, Fletcher vyvázne, ale od té chvíle se z něj stane zločinec.
Je na útěku, ne ale moc dlouho. Díky náhodě se dostává do školy pro válečné mágy. Nikomu neřekne pořádně odkud je, protože je stále na útěku a ani tam to nemá lehké, jako chudý učeň mezi šlechtici.
Proč má Fletcher tolik nepřátel? Najde si nějaké přátele? Dohoní ho jeho minulost? Dokáže zvítězit v turnaji nad šlechtici?
Tahle fantasy mě neskutečně překvapila. Má v sobě prvky z Harryho a Pána prstenů, takže kdo je fanda jako já , rozhodně si vás kniha získá. Ze začátku knihy jsem se tvářila trošku skepticky, protože mi to připomínalo pár jiných knih, ale čím víc jsem se začítala, tím více mě kniha pohltila.
Jo, je tam lovec s lukem, škola mágů, elfové a trpaslíci, přesto je tahle kniha originál. Stále se tam něco děje, je tam hodně akce a je to opravdu propracované, takže když jsem četla, dokázala jsem si ten svět a děj dokonale představit. Díky tomu mi ten děj také rychle odsýpal. Konec mě trošičku naštval, hůř to skončit snad ani nemohlo, naštěstí mám ale po ruce druhý díl a můžu hned prožívat další část Fletcherova dobrodružství.
Jsem moc ráda,že tuhle knihu nekazí nějaký románek mezi postavami, díky tomu je ta kniha mnohem lepší než jiné. V některým to je dobré, některým by to ublížilo.
A perlička na závěr je, že na konci knihy najdete Démonologii, kde jsem popsáni různé druhy démonů, to se mi hodně líbilo.
Takže za mě rozhodně doporučuji a jestli jste trošku jako já, pořiďte si i druhý díl, protože ten konec je prostě takový, že by jste se čekáním utrápily. Vím o čem mluvím.

Anotace: Než mu schopnost přivolávat démony obrátila život naruby, byl Fletcher prostým kovářským pomocníkem. Nyní se má stát válečným mágem a bojovat proti divokým orkům, kteří ohrožují jeho vlast. Jenže po moci touží i falešní šlechticové a ti tajně připravují zradu. Osud císařství leží ve Fletcherových rukou a jeho jediným pomocníkem je démon Ignatio…

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Alpress a mrknout se na ní můžete zde.

2 komentáře:

  1. Ahoj, mám stejný názor jako ty! Podle mě je to jedna z mála fantasy knih, která je opravdu zpracována do hloubky. Já knihu sfoukla někdy v květnu a musela jsem čekat pár měsíců na druhý díl - ten mi teď leží na poličce a po Šepotání na mě čeká <3 :D Učedník je vážně skvělý!!

    OdpovědětVymazat
  2. Čekání je nejhorší, proto jsem ráda, že jsem je mohla číst takhle najednou :-) Druhý už mam rozečtený, zrovna přemýšlím jestli ještě číst, nebo až zítra. :-D Jen se bojim aby to autor zase neutnul,kdo ví kdy vyjde třetí. :-D

    OdpovědětVymazat