čtvrtek 20. října 2016

Zavřená truhla

Název: Zavřená truhla
Autor: Sophie Hannah
Počet stran: 344
Nakladatelství: Knižní klub

Můj názor:

Nejznámější detektiv Hercule Poirot je zpět!
Tentokrát jeho nový případ nenapsala jeho stvořitelka Agatha Christie, ale žena, která se rozhodla pokračovat v jejím díle, Sophie Hannah.
Jsem ostuda, protože ani od jedné z autorek, jsem zatím nic nečetla. Hercula Poirota jsem vídala jen v televizi, ale za to jsem ho milovala. Byl to jeden z mých milovaných detektivů. Díky tomu vám nemůžu říct, jestli Sophie věrně napodobila Agathino dílo, ale za mě to byla skvělá detektivka, plná napětí, pořádného vyšetřování a hlavně mistrného rozuzlení, které umí jen Hercule Poirot.
Tentokrát je Hercule Poirot pozván na sídlo Clonakilty  na týden, lady Athelindou Playfordovou. Není pozván sám, na sídlo přijíždí také její dva právníci a inspektor Edward Catchpool, přítel Poirota.
Catchpool a Poirot nevědí, proč je slavná spisovatelka dětských knih pozvala, takže to Poirotovi nedá a snaží se dát nenápadně dohromady, fakta, kterých se mu dostalo.
Na Clonakilty se ještě vyskytují další lidé. Syn lady Playfordové s manželkou, její dcera se snoubencem, její tajemník Scotcher s ošetřovatelkou a samozřejmě tří členné služebnictvo.
Lady Playfordová při večeři oznámí, že změnila závěť ve prospěch Scotchera, jejího na smrt nemocného tajemníka. Její vlastní děti nedostanou ani halíř. Většinu to hodně překvapí, takže potom vznikne zmatek, který bude mít za následek smrt jednoho z přítomných.
Co se stalo? To se snaží Poirot a Catchpool zjistit, i když nejsou ve svém revíru. Při vyšetřování vycházejí na světlo skutečnosti, které mnohým vyrazí dech. Jak si slavný Hercule Poirot poradí se zapeklitým případem? Bylo to pozvání náhoda?
Na knihu jsem se velmi těšila a to jsem netušila, že mě tolik vtáhne. Knihu jsem nečetla, to je totiž slabé slovo, totálně jsem jí hltala.
To jak Poirot celou knihu pátrá, probírá to, to mě úplně zamotalo, takže jsem vůbec netušila,kdo je vrahem. Myslela jsem si jednu osobu, to jsem se ale hodně pletla.
Miluji to Poirotovo tápání, řešení, byl přesně takový, jakého ho znám a to ani nemluvím o tom, jak na konci všechny sezval a začal vysvětlovat, co se stalo a kdo je vrah.
Kniha se mi četla tak lehce, že bylo dost těžké se od ní odlepit, taky jsem díky tomu dvakrát připálila oběd. Takže když to srovnám aspoň se seriálem, tak to bylo mnohem lepší.
Knižní podobu jsem si tedy velmi zamilovala a musím si sehnat jak předchozí od Sophie, tak i knihy od Agathy.

Anotace: Hercule Poirot, jedinečná postava světové detektivní scény, jež letos oslaví sto let od okamžiku svého zrodu, se po úspěchu Vražd s monogramem vrací s novým případem z pera Sophie Hannah.
„To, co vám hodlám sdělit, bude pro vás šok…“ Těmito slovy uvítá lady Athelinda Playfordová – slavná spisovatelka dětské literatury – svého právníka, který se stará o její závěť. Zatímco se hosté sjíždějí na její sídlo Clonakilty, lady Playfordová se rozhodne u slavnostní večeře oznámit, že hodlá vydědit oba své potomky a veškeré jmění odkázat osobě, které zbývá jen několik týdnů života…
Na sešlost pozvala lady Playfordová i dva muže, s nimiž se nikdy nesetkala – slavného belgického detektiva Hercula Poirota a jeho přítele, inspektora Edwarda Catchpoola ze Scotland Yardu. Ani jeden z nich netuší, proč jsou tu… až Poirot začne mít podezření, že hostitelka očekává vražedný útok. Proč je ovšem potom tak odhodlaná provokovat kohokoli, pokud předpokládá, že je přítomen někdo, kdo se chystá zabít? 
Jakkoli se tomu Poirot snaží zabránit, zločin je nakonec spáchán…

Žádné komentáře:

Okomentovat