sobota 5. listopadu 2016

Doctor Who - Královská krev

Název: Doctor Who - Královská krev
Autor: Una McCormack
Počet stran: 200
Nakladatelství: Jota

 Můj názor:

Doktor s Clarou se objevují ve Varuzu, městském státě, který trpí bídou. Na lidech i budovách je znát nedostatek prostředků a krajina je mrtvá, takže se uživí jen tak tak.
I tak mají ale stráže zvláštní světelné meče a město osvětluje nějaká technologie. Doktor by nebyl Doktor, kdyby se nesnažil zjistit, co je ta technologie zač. Obyvatelé Varuzu to totiž netuší, je to pozůstatek jejich předků, kteří ve svých časech byly mocní a uměli vyrábět a používat tu zvláštní technologii.
Varuzu ještě k tomu hrozí válka, od Konráda,  který vlastní každý kousek země, až na ten poslední, Varuz. Většina lidí chce mír, ale vévoda Aurelián, chce poslední válku, ať to skončí jakkoliv.
Když Doktor s Clarou přijdou do města, stráže si je spletou s velvyslanci od Konráda. Aurelián se naštěstí ve zlých časech chytá každého stébla, takže když mu dojde, že velvyslanci nejsou, myslí si, že doktor je svatý muž. Doktor ho přitom nechá, takže může v klidu pátrat, co jsou ty meče zač. Clara takový klid ale nemá, protože vévodkyně se jí snaží vtáhnout do svých plánů. Když se vše vyhrotí, přichází na scénu Lancelot s rytíři, kteří se snaží najít svatý grál. Odkud se tam vzali, když je to jen výmysl z Clařina světa? Je ta Varuzká technologie bezpečná? Dojde nakonec k válce?
Já prostě miluji Doctora Who. A tahle knížka vám dá přesně to, co od Doktora čekáte. Vůbec jsem nevěděla, že mi ta kniha přijde, takže když jsem rozbalila balík, měla jsem takovou radost, jako kdyby mi někdo daroval zámek.
Je to ten typický Doktor, jak ho znám ze seriálu a Clara? Drzá rejpalka, tak jak má být.
Hodně mě překvapilo, jak lehce se kniha čte, včera odpoledne jsem ji otevřela, a večer dočetla. Takže je to fakt hodně čtivé. Je tam hodně akce a nechybí ani to tajemství, které se snaží Doktor rozluštit.
Nový svět, ve kterém se Doktor s Clarou objevuje, je dokonale popsán, takže je strašně lehké si představit, jak to tam vypadá.
Je tam dost napětí, takže to prostě nejde jen tak knihu odložit. Jsem ráda, že jsem se setkala s Doktorem v knižní podobě, musím si nutně dokoupit i ty zbylé knihy.
Ta kniha je prostě dokonale šíblá, jak se na Doktora Who patří.


Anotace: Grál je jenom povídačka! Báchorka! Neexistuje ve tvém světě a nemůže existovat ani tady! Městský stát Varuz je na pokraji záhuby. Aurelián je posledním vévodou ve své linii, město se rozpadá a vojsko jeho nepřítele Konráda čeká v horách a chystá se vyrazit. Aurelián je připraven vsadit vše v jediné poslední bitvě. Když se tedy zjeví svatý muž „Doktor“, Aurelián jej požádá o požehnání. Ve Varuzu však není vše, jak se zdá. Městské stráže mají laserové meče a síně ozařují elektrická světla. Aureliánova milovaná žena Guena, spolu s jeho nejdůvěryhodnějším rytířem, zřejmě plánují převrat a Clara je rychle vtažena do jejich pletich... Podaří se Doktorovi zamezit válce? Bude Clara a její účast na spiknutí odhalena? Proč je Konrádův velvyslanec tak roztržitý? A kdo jsou ti prastaří, znavení rytíři, kteří dorazí do Veliké síně a tvrdí, že pátrají po Svatém grálu? "

Za recenzní výtisk strašně moc děkuji nakladatelství Jota. Na knihu se můžete mrknout zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat