čtvrtek 10. listopadu 2016

Eva

Název: Eva
Autor: Wm. Paul Young
Počet stran: 272
Nakladatelství: Knižní klub

Můj názor:

Jak všechno začalo?
A stalo se to vůbec, když u toho nikdo nebyl? Nebo ano?
Tato kniha ve vás ze začátku vyvolá šílený množství otázek, na které budete postupně dostávat odpovědi a vše se završí až na konci.
Mladá dívka Lili je na pobřeží nalezená v kontejneru na pokraji smrti. Nalezl ji Jan Sběratel, který sbírá věci, které mu vyplave voda na pobřeží.
Kontejner byl plný mrtvých dívek, mezi nimi ale nalezl jednu sotva živou. Tím se z něj stal Jan Nálezce.
Když se Lili probouzí, vůbec netuší kdo je, kde je a nemůže se vůbec hýbat. Byla tolik pochroumaná, že jí museli přikurtovat, aby si neublížila.
Přijde si jako blázen, protože je podle Jana ve světě, který by neměl vůbec existovat. Jako by to nebylo málo, tak když usne, objeví se na počátku Země a její průvodce je Eva, která ji říká dcero.
Podle Jana je Lili svědek, jenže ona netuší co to je a když si začíná pomalu vzpomínat na minulost, začíná si myslet, že by toho ani neměla být hodna.
Jan není jediný s kým se seznámila. Kvůli ní přijíždí učenci, kteří jí mají pomoct a být u zaznamenání událostí, které bude Lili svědkem.
Čemu vůbec má být Lili svědkem? Mají všichni čisté úmysly? Co je vůbec Lili zač?
Ze začátku čtení, jsem vůbec nechápala oč tam běží. Psalo se tam toho hodně, ale stále to bylo takové zamotané. Postupně se ten děj začal rozmotávat, začínalo to dávat smysl a dovídala jsem se víc a víc. Tím jsem se začala ke knize víc a víc připoutávat.
Já vím, že to asi nedává smysl, ale to ona i ta kniha ze začátku. I tak jsem byla nucena číst dál, protože jsem potřebovala vědět o čem to pořádně je a když jsem to zjistila, musela jsem vědět, jak to dopadne.
Tohle byla moje první kniha od autora a líbí se mi, jak lehce to je napsané, takže se mi kniha četla dobře. I když jsem četla trošku déle, protože tam je toho hodně k zamyšlení.
Dokonce mě v jeden moment napadlo něco kolem obálky, ale řikala jsem si, že to je asi nějaká blbost, kterou nakonec na konci knihy autor vysvětlil. Takže jsem ráda, že jsem vše pochopila správně.
Kniha rozhodně není pro každého, někdo ji možná dokonce odsoudí, mě ale hodně zaujala, protože to je něco jiného.
Líbilo se mi nahlédnout do stvoření Země, prvních lidí a to, že je možné, že jsou i jiné světy, který jsou svým způsobem propojený s naším.
Konec byl samozřejmě nejlepší, celé to rozuzlení a na konci zvrat, nad kterým budete přemýšlet ještě víc než na začátku.
Takže za sebe můžu klidně knihu doporučit a poradit jedno. Nebojte se toho zvláštního začátku.


Anotace: Strhující román předurčený k tomu, aby se stal jednou z nejdiskutovanějších knih desetiletí – stejně jako autorovy předchozí tituly, Chatrč a Křižovatky, které dosáhly vrcholu žebříčku The New York Times a oslovily desítky milionů čtenářů po celém světě.
Když na břeh ostrova mezi tímto a oním světem vyplaví voda přepravní kontejner, Jan Sběratel v něm najde mladou ženu – polámanou, zmrzlou a sotva živou. S pomocí léčitelů a učenců dohlíží na její uzdravování a záhy zjistí, že ji její genetický kód spojuje s každou známou rasou. Nikdo ale netuší, jaké může mít její přežití význam. Nikdo, až na Evu, matku všech živých. Ta ji oslovuje „dcero“ a pozve ji, aby se stala svědkyní příběhu stvoření, jejího a vlastně i našeho…

Za recenzní výtisk moc děkuji eshopu Arara a knihu si můžete zakoupit zde.

3 komentáře: