úterý 8. listopadu 2016

Nepřátelé a milenci

Název: Nepřátelé a milenci
Autor: Simona Ahrnstedtová
Počet stran: 375
Nakladatelství: Metafora

Můj názor:

Pomsta a obchod by se neměli míchat dohromady.
David Hammar, neurozený, ale za to nejlepší mladý muž ve světě financí.
David získává firmy, aby je změnil v úspěšnější a modernější, protože Švédské firmy vlastní šlechtické rody, které smýšlí mnohdy zpátečnicky.
Vpřed ho nežene jen honba za slávou a bohatstvím, ale i pomsta. už se mu podařilo pomstít téměř všem, poslední a nejhorší na jeho seznamu je firma Investum, kterou vlastní rodina De la Gripů.
Když neuspěje, zničí ho to, ale když uspěje, bude považován nejlepšího ve svém oboru a nejen to. Navždy z něj bude ten muž, co zničil nejváženější rodinu v zemi.
Natalia De la Grip je mladá, krásná, silná a trošku se vymykající žena. Podle její matky, by měli žena sedět doma a nechat na mužích, ať se o ně starají. Jenže to Natalii nikdy nebavilo, takže dřela aby se z ní stala firemní poradkyně. Její otec je vlastník Investa, ale nemá rád ženy ve firmě, takže Natalii moc nepomáhá,spíš naopak. Natalie je ale silná a vyšvihne se i bez pomoci rodiny.
Vše spustí jeden oběd dvou lidí, kteří by spolu neměli být viděni.  David pozve Natalii a to spustí pomalu řadu událostí, které nakonec totálně vybuchnou na povrch.
Možná se vám zdá, že vybuchnou je moc silné slovo, ale kdo nečetl nepochopí.
Když jsem knihu začala číst, přišlo menší zklamání, protože mě to nijak nezaujalo. Knihu jsem na chvilku odložila, ale po té, co jsem sek ní vrátila, jsem se nemohla odtrhnout. Takže se nenechte začátkem odradit.
Když si to tak vezmu, je to Romeo a Julie finančního světa.
Dva lidé, kteří by se měli nenávidět a neměli by se stýkat, se do sebe zamilují. Jenže to má i své černé stránky.
V knize narazíte na pořádnou dávku sexu, jo je ho tam dost, ale nejen to. Je v ní také hodně nenávisti a to nejen kvůli ženám ve světě financí, ale také dělnické třídě.
Pokud máte rádi velké zvraty, tak těch je tam také požehnaně, až jsem se bála že víc neunesu. Díky nim jsem byla udržována v obrovským napětí a chtěla jsem vědět, jestli hlavní postavy čeká také něco dobrého.
Ze začátku je to náročnější čtení, kde je hodně finančních frází, ale když to vydržíte, kniha vás úplně vtáhne a bude se číst sama. Chvílemi jsem to tak prožívala, že jsem si i pobrečela.
Takže knihu rozhodně doporučuji, protože je to krásná kniha, která vám nedá spát.

Anotace: Důvěra je nejcennější komodita… Švédský román o pomstě, intrikách ve světě byznysu a zakázané lásce.

V nelítostném světě švédských financí se nevyzná nikdo lépe než David Hammar. I přes svůj dělnický původ se vypracoval na pozici jednoho z nejbohatších švédských finančníků. Nemilosrdný a nezastavitelný hráč už roky pase po jediném, urvat pro sebe Investum, obchodní společnost aristokratické rodiny De la Grip. K získání impéria potřebuje ještě poslední krok – přetáhnout na svou stranu někoho z vysoce postavené rodiny. Nejvhodnější kandidátem se zdá být Natalia.
Natalia De la Grip je jednou z nejtalentovanějších firemních poradkyň švédského finančního světa. Čeká se od ní, že se usadí a provdá za někoho ze svých společenských kruhů. Natalia však vždy kráčela proti proudu a jejím jediným snem je dokázat svému otci, nemilosrdnému patriarchovi, že dokáže víc než jen čekat doma na manžela. Když ji pozve David na oběd, je nedůvěřivá, ale postupně podlehne jeho kouzlu. Z jiskry, která mezi nimi přeskočí, vzplane vášnivý, nezapomenutelný večer.
Byla to ale jen aféra na jednu noc nebo ne? Vztah mezi Davidem a Natalií je nemyslitelný, protože jejich rodiny jsou nesmiřitelnými nepřáteli.Na světlo navíc vyjdou tajemství, pohřbená hluboko v minulosti. Oba stojí před nelehkým rozhodnutím. Je pro Davida přednější pomsta, nebo láska milované ženy? A zvolí Natalia správně mezi pýchou a touhou svého srdce?

Nepřátelé a milenci jsou švédský román skvělé autorky s českými kořeny, jenž se dočkal již mnoha překladů. Zahřeje a rozpálí jako oheň z krbu uprostřed chladné švédské zimy.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Metafora. 
Jinak na knihu se můžete mrknout zde.

3 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) Musím říct, že mě knížka stále víc láká a láká :)

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem dopsala svoji recenzi na tuhle knihu :-) Pocity více méně stejné.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem ti říkala, že jen ten začátek je strašný a pak je to jízda :D
    Katy

    OdpovědětVymazat