sobota 19. listopadu 2016

V mlze

Název: V mlze
Autor: Caroline Erikssonová
Počet stran: 240
Nakladatelství: Leda

Můj názor:

Greta se svým manželem a dcerkou Smillou tráví dovolenou v chatě u jezera.
Jedno ráno si udělají výlet na ostrov uprostřed jezera. Greta se necítí dobře, takže zůstává v loďce. Zato Alex se Smillou si to užívají a jdou na průzkum.
Najednou si Greta uvědomí, že je nějaké ticho. Alexe se Smillou vůbec nevidí a tak začíná trochu panikařit.
projde celý ostrov, ale nikde je nemůže najít. Když zjistí, že u sebe nemá mobil, vrací se loďkou do chatky, kterou celou zpřehází, protože ho nemůže najít.
Nakonec ho najde zastlaný v posteli a začne Alexovi volat. K ničemu to nevede, takže se jde porozhlédnout kolem. Nachází partu mladých lidí, kteří vypadají nebezpečně. Obzvlášť mladík, který jim velí a má nůž.
Greta se rozhodne odjet na policii, tam ale zjišťuje, že žádného manžela ani dceru nemá.
Kdo to tedy byl? Co se jim stalo? Stalo se vůbec něco?
S takovým stylem, jakým psala autorka, jsem se ještě nesetkala. Zase to bylo pro mě něco nového. Kniha byla psaná z pohledu Grety, ale všechno bylo podrobně popsáno, že jsem měla pocit, jako bych byla v její kůži.

Zůstanu sedět a naslouchám zvuku hlasů, které pomalu odeznívají. Po chvíli se předkloním, opatrně si masíruju kříž, který mám celý  bolavý a ztuhlý. Cosi mě pohání, abych se naklonila ještě víc, abych se nahnula přes zábradlí....

Kniha se rozjíždí už na samém začátku, žádné zdlouhavé nic, než se začne něco dít. Hned jak jsem knihu otevřela, mě vtáhla. Čím jsem se dostávala dál, tím víc jsem začala zjišťovat, co je Greta zač. Měla jsem plno teorií, ale ani jedna se mi nevyplnila.
Greta má jedno tajemství z dětství, takže při čtení nebudete jen zjišťovat, co se stalo s Alexem a Smillou, ale budete se místama i vracet do minulosti, aby jste zjistili, co za temné tajemství skrývá.
Takže o dávku napětí je tam postaráno.
Jednu malinkou věc, ale musím knize vytknout. A to chování Grety. Místama jsem si říkala, že já bych se chovala úplně jinak, že takhle se snad normální člověk nemůže chovat. Ale když budete číst dál, zjistíte, že to její chování nakonec dává smysl. Takže by byla škoda, knihu kvůli tomu odkládat i když je mi jasné, že někoho to může odradit.
A konec? Naprosto skvělý, byl to pořádný konec, jak má být.


Anotace: Z VÝLETU NA OPOUŠTĚNÝ OSTROV…
Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné.
…SE VRÁTILA JENOM ONA
Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu?
V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.
Temné tóny atmosféry románu, charakteristické pro severské thrillery, se snoubí s pronikavou psychologií v dokonalé podobě, která předjímá velký úspěch. (Libretto Reviews)

Za knihu moc děkuji nakladatelství Leda a na knihu se můžete mrknout zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat