sobota 19. listopadu 2016

Vyzvědačka

Název: Vyzvědačka
Autor: Paulo Coelho
Počet stran: 168
Nakladatelství: Argo

Můj názor:

Margaretha neměla s muži šťastný start.
Každý, kterého potkala, byl vysoce postavený, bohatý a mocný. Jen ne její první.
Když jí bylo šestnáct, zavolal si jí do pracovny ředitel školy. Kdyby tušila, že ji znásilní, nikdy by tam nevstoupila, ale už se stalo. Jediné co ji uklidňovalo bylo, že nebyla jediná.
Margaretha byla velmi krásná, moc dobře si to uvědomovala a chtěla od života něco víc, než jen sedět doma, vychovávat děti a starat se o domácnost.
Jednoho dne našla v novinách inzerát důstojníka holandské armády, který hledá mladou manželkou, s kterou by žil v cizině.
Nevěděla, že to je vtípek.Viděla v tom svou šanci na zážitky bohatý život, takže odpověděla. Tři měsíce na to byla svatba a začal její život v Indonésii.
Život by tam mohl být pohádkou, to by ale nesměla být ženou člověka, který ji dělal ze života peklo. I tak mu zvládla porodit holčičku a chlapečka. Jenže život chlapečka byl krátký, kvůli naprosté hlouposti.
Po jedné nešťastné události si Margaretha uvědomila, že takový život nechce žít, takže když odjeli na chvíli do Holandska, Margaretha se sebrala a díky svému kouzlu, jímž oblbla jednoho muže, odjela do Paříže, kde začala svůj nový život jako Mata Hari.
Tato útlá knížečka se zakládá na skutečné události, až na pár malých úprav, je vše tak, jak se skutečně stalo.
V prologu vše nezačíná, tam vše končí. Je tam přesně sepsán konec Mata Hari.
Téměř vše je psáno z pohledu Mata Hari až na konec. Kde ve stylu dopisu si její právník uklidňuje svědomí. Ví, že ona si to nikdy nepřečte, ale přesto jí chce vysvětlit, proč že selhal.
V knize jsou také fotografie. Naleznete tam třeba fotku z její popravy, svatby nebo i její slavné fotky.
Mata Hari chce, aby její dcera jednou věděla, jak vše doopravdy bylo, proto poslední dny ve vězení sepisuje její příběh a vypráví.
Místy je neuvěřitelné, co vše samotná žena dokázala a místy je to hodně smutné. Co ženy v té době museli vše vytrpět. Hlavně ten důvod, proč musela zemřít je ten nejhorší. Její příběh mě hodně chytil za srdce.
Já jsem v den výročí její smrti viděla na seznamu o Mata Hari video. To mě tak fascinovalo, že jsem se začala shánět po knize. Jsem ráda, že jsem narazila právě na tuto, protože víc skutečněji to snad ani nemohlo být sepsáno.
Když jsem jí začala číst, nemohla jsem se vůbec odtrhnout a přečetla jsem jí najednou, hodně tomu pomohlo, že text byl tak plynule napsán, že ubíhala stránka za stránkou, ani jsem nemrkla.
Takže pokud vás zajímá, kdo byla Mata Hari a proč se stalo co se stalo, tuhle knihu rozhodně doporučuji, protože líp to ani nemohlo být napsáno.
A co se týká grafické stránky knihy, tak se obálka hrozně povedla a za ty fotky jsem hrozně ráda, aspoň nemusím hledat po internetu.

Anotace: V Coelhově románu Vyzvědačka ožívá skutečný příběh Maty Hari, slavné kurtizány obviněné ze špionáže, která byla před sto lety popravena pro velezradu. Mata Hari byla tanečnice, šokující a těšící publikum za první světové války, a stala se důvěrnicí některých z nejbohatších a nejmocnějších mužů té doby. Odvážila se překonat moralismus a provinční mentalitu počátků 20. století, ale nakonec za to zaplatila vlastním životem. Když v pařížském vězení čekala na popravu, jedním z jejích posledních přání bylo pero a papír, aby mohla psát dopisy.


Žádné komentáře:

Okomentovat