sobota 31. prosince 2016

Přírůstky 3

Nevím jestli jste to zaznamenali, ale na Arara je výprodej. Původně jsem se tam nechtěla koukat, ale nakonec jsem neodolala. Ještě štěstí, že mě zaujali jen tři knihy, z toho tam mám dvě, nad kterýma jsem dlouho váhala. A tu jednu jsem musela mít za každou cenu, protože to je moje milovaná autorka.
Jen by mohly upozornit, že v tom výprodeji jsou i poškozené knihy. Já bych je koupila i tak, protože mi to nevadí, jenže někoho by to mohlo dost překvapit.
Ale poškozená byla jen jedna a byla jen rozklížená, což se dá přežít. :-)
Tak se na to jdeme podívat.

Objednávka vznikla díky knize Zlatá země, kterou měli jen za 62 kč a zrovna ona byla rozklížená, ale nevadí, tuto knihu jsem chtěla už moc dlouho. Pohádky tisíce a jedné noci také, takže za 93 kč jsem neváhala. A má nádherné ilustrace. Kartouzu Parmskou mám do sbírky filmové řady, která se mi krásně rozrůstá. Mimo to, byla jen za dvacku. :-D
Jelikož mi přišlo tak málo knih, budu hodná a dám vám sem i anotace. :-)

Kartouza parmská
Slavný román francouzského spisovatele Stendhala rozehrává složitý děj zasazený do doby po Napoleonských válkách, v níž mladý šlechtic Fabrizzio del Dongo čelí nekonečným intrikám, lstem a pokrytectví, jež ho vláčejí mezi evropskými městy, šlechtickými sídly, bojišti, církevní dráhou, tragickými náručemi žen a vězením, aby nakonec skončil jako poustevník v kartuziánském klášteře v Parmě, podle kterého je celý román pojmenován. Román Kartouza parmská představuje jedno z vrcholných děl francouzské tvorby 19. století, v němž se mísí realistická kritičnost s romantickou ironií, a pevně patří do kánonu evropské literatury.
Filmové zpracování z roku 1948 je adaptací části románu. Hlavního hrdinu ve filmu ztvárnil Gérard Philipe

Zlatá země
Mladičká Hannah Conroyová touží věnovat se lékařské profesi jako její otec, ale to je v Anglii poloviny devatenáctého století pro ženu nemyslitelné, a tak se po otcově smrti vydává do daleké neprozkoumané Austrálie, kde doufá začít nový život. Po počátečních přehmatech a zklamáních se jí v zemi, kde je o zdravotnickou péči nouze, přece jen zvolna daří prosadit se na jinak čistě mužském poli medicíny. Do jejího života však vstupuje také láska - nejen k nádherné australské přírodě, ale i ke dvěma mužům, kteří jsou rozdílní jako den a noc.

Pohádka tisíce a jedné noci
Během tisíce a jedné noci vypráví krásná Šahrazád králi Šahrijárovi příběhy plné tajemství, kouzel a dobrodružství. Každou noc tak bojuje o svůj život. Každé ráno je krutý král zvědavý, jak bude její příběh pokračovat, a Šahrazád nenechá popravit. Díky příběhlm v této knížce můžete i vy strávit večer ve společnosti půvabné Šahrazád, proletět se na létajícím koberci, dotknout se kouzelné Aladinovy lampy, prožít dobrodružství s námořníkem Sindibádem nebo proniknout do jeskyně plné zlata. Džin možná vaše přání nesplní, z jeskyně si asi neodnesete drahocenné poklady anebudete prinásledovat čtyřicet loupežníků, ale třeba objevíte exotický svět orientálních pohádek, ve kterých také dobro vítězí nad zlem.

Žádné komentáře:

Okomentovat