pátek 23. prosince 2016

Splétač snů

Název: Splétač snů
Autor: Šárka Pospíšilová
Ilustrace: Kateřina Jelenová
Počet stran: 80

Můj názor:

Splétač snů je kniha plná uspávacích říkanek pro děti ve věku 2-8 let a nejen to, je doplněna o krásné ilustrace.
První říkanka je dokonce interaktivní, takže nejen že jí dítku čtete, ale  provádíte sním i uspávací rituál.
Musím se přiznat, že moje děti jsou hodně náročné. Mám obrovskou polici dětských knih. Vyzkoušeli jsme skoro všechny, ale nikdy nevydrželi poslouchat. A to ani nemluvím o jejich uspávání, což je poslední půlrok peklo.
Proto když jsem narazila na Splétač snů, rozhodla jsem se zkusit štěstí v konkurzu. A jak to dopadlo?
Po tolika letech moje děti seděli a ani nemukli. Celou dobu co jsem četla, tak poslouchali a nakonec dokonce usnuli. Takže po tolika letech jsem uspala děti v naprostém klidu a bez nervů. Splétač snů je pro mě zázračná kniha a to nepřeháním, protože si myslím, že každá máma to zná, když dítě někdy nechce v klidu poslouchat nebo jít spát.
Trošku jsem se bála, že když ji otevřu druhý den, tak už to neprojde, ale prošlo a prochází dál. moje děti si knihu zamilovali a vždy, než začneme číst, si musíme pořádně povědět, co je na obrázcích.
Ilustrace jsou hodně povedené, originální a je v nich použito jen pár barev, takže děti netěkají po obrázku co kde.
Další plus je, že když čtu, tak mě často po chvilce bolí v krku a některá slova mi jdou špatně přes pusu, což se mi u Splétače nestalo. Přečetla jsem ho snadno  a úplně celý.
Text lehce plynul, nezadrhával a pro malé děti je nenáročný, proto zvládnou lehce poslouchat.
Moje dvouletá dcera si oblíbila Uspávačku pro tělíčko, což je ta interaktivní říkanka, ve které například hýbe prsty u nohou, dává se pusinka na krk a  procvičují očíčka. Také se jí zalíbilo Ovčí stádo, které by uspalo i dospělého. A můj čtyřletý syn si zamiloval Vláček, protože ty jsou u něj teď nejvíce v oblibě.
V knize je patnáct různých říkanek, takže každé dítě si najde to svoje. Dokonce je v některých skryté i malé poučení, takže děti, které to už zvládnou si z toho můžou i něco vzít.
Splétač snů tedy můžu doporučit všemi deseti, protože pro mě je to kniha, kterou nedám z ruky a kterou moje děti milují.

Tímto bych chtěla moc poděkovat autorce za poskytnutí recenzního výtisku a pěkné věnování. Pokud vás kniha zaujala, můžete se mrknout zde.





1 komentář:

  1. Mockrát děkujeme za takhle úžasnou recenzi. Vždy nás potěší když ověřené postupy zaberou u dalších dětí a knížka se tolik líbí :-)

    OdpovědětVymazat