čtvrtek 22. prosince 2016

Tokijský ghúl 1

Název: Tokijský ghúl 1
Autor: Sui Išida
Počet stran: 228
Nakladatelství: Crew

Můj názor:

Svět je tak, jak ho známe.
Jen už nejsme na vrcholu potravního řetězce. Po světě se totiž prochází Ghúlové.
Jsou to příšery, které pojídají lidi. Jenže se umějí dobře maskovat. Dokážou být k nerozeznání od normálních lidí, takže můžou být kdekoliv a zaútočit kdykoliv.
Kenovi Kaneki je osmnáct a je to student. Se svým nejlepším kamarádem tráví dost času. Jednou se mu rozhodne ukázat dívku, která se mu líbí a rozebírají u toho dění v Tokiu.
Další útok se totiž udál kousek od místa, kde seděli u kafe. Nakonec si z toho ale dělají srandu a mávnou nad tím rukou.
Hide si myslí, že pohledy od dívky jsou náhoda, a dokonce i to, že čtou s Kanekim stejnou knihu. Taková dívka by si s ním přeci nikdy nic nezačala. Kdyby věděl, že jen co odejde a zanechá tam Kanekiho samotného, tak to rozpoutá události, které skončí tím nejhorším, co by Kanekiho mohlo potkat.
A smrt to není.

Když mi kniha přišla, první překvapení bylo, že se otvírá zleva doprava. Jakmile jsem jí ale začala číst, zjistila jsem, že se tak čtou i okýnka. Líbí se mi, že se nakladatel drží originálu, to dokážu vždy ocenit.
Tokijský ghúl byla moje první manga, ale díky ní, jsem se zamilovala a rozhodně nebude poslední.
Hororová atmosféra je tam krásně vykreslená a to jsem si myslela, že u mangy se nebudu bát. A ona ta chvilka přišla, což jsem nečekala. Dokonce jsem chvílemi zadržovala dech, protože jsem byla napnutá jak struna.
První díl, je takové seznámení s Kanekim, se světem a s tím o se tam děje. Takže tam Kaneki často bědoval kvůli tomu, co se mu stalo. Přesto byl děj chytlavý a očekávám, že pokračování bude mnohem lepší.
Kaneki se mi zalíbil jako člověk. Možná proto, že byl knihomol a já jsem taky do knih blázen. Možná povahou, protože si stál za svými hodnotami i kdyby měl zemřít.
Jak jsem psala, tak tohle byla moje první manga, takže nemám s čím porovnávat, ale přesto se mi kresby líbily. I když jsem tam narazila na dvě okénka, ve kterých Kaneki vyzařoval emoce, které ale nepociťoval. To jsem si říkala, že každý by se tvářil jinak, ale zřejmě to byl úmysl.
Takže co na závěr? Horory mám ráda, proto jsem byla zvědavá na manga verzi a Tokijský ghúl splnil má očekávání. A jsem moc ráda, že bude vycházet čtyřikrát do roka, což je víc, než knihy. Takže čekání nebude dlouhé.

Anotace:

Tokijskými ulicemi se prochází smrt - a její jméno je "Ghúl"! Děsivá monstra se přes den skrývají pod maskou obyčejných lidí a v noci vyrážejí do ulic, aby utišila svou touhu po lidském mase. Čerstvý vysokoškolák Ken Kaneki si ale těchhle událostí moc nevšímá. Daleko víc ho zajímá, jak dostat na rande krásnou a sečtělou Rize. Romantické dostaveníčko ale neproběhne tak úplně podle plánu a navždy změněný Ken si z divoké noci odnese jedno důležité ponaučení: láska opravdu prochází žaludkem.
Tokijský ghúl je temný a atmosférický mix hororou a mafiánky. 

Pro zajímavost. Na eshopu Crew jsem našla startovací slevy. Což znamená první díl od různých sérií za výraznou slevu. Sama jsem to použila na Death note, který mi má dojít. :-)

1 komentář:

  1. Tokyo Ghoul som začala čítať a neviem sa donútiť to dočítať pretože asi pri piatej knihe ma to akosi začalo nudiť a dej a postavy sa akosi prestali vyvíjať. Ale hádam tomu dám ešte jednu šancu a budem dúfať že sa to naštartuje. A Death note sa ti bude určite páčiť. Je to jedna z najlepších máng aké som čítala a to som ich prečítala už stovky. Perfektné postavy a dej plný napätia a zvratov.

    AN Beauty Blog

    OdpovědětVymazat