sobota 21. ledna 2017

Nejlepší knihy roku 2016

Když jsem se rozhodla sepsat tento článek, přišlo mi to jako skvělý nápad. Jenže když jsem začala zařazovat knihy do žánrů, zjistila jsem, že někde je opravdu těžké vybrat jen jednu knihu, takže tam naleznete více knih.
Loni jsem přečetla opravdu hodně knížek, takže je z čeho vybírat. Kolik to bylo nenapíšu, protože to mám zase do jiného článku.
A proč jsem se rozhodla to sepsat podle žánrů? Protože vybrat deset nejlepších knih mi přijde nemožný. Aspoň tedy pro mě. Už takhle se to ve mě pralo, která je lepší. U některých žánrů to bylo lepší, protože jsem jich přečetla málo, ale u některých to bylo o bolehlav. :-D
A to ani nemluvím o rozdělování do žánrů, protože některé knihy se hodí do více kolonek. Nakonec jsem to ale rozdělila podle sebe.
Pokud vás tedy zajímá, jak to dopadlo, mrkněte níže. :-)

1. Fantasy: 
Jiskra v popelu, Naslouchač, Dvůr trnů a růží

-Tohle byla pro mě nejtěžší kategorie, protože fantasy jsem loni přečetla hodně. Ještě jsem hodně přemýšlela nad třetím dílem Skleněného trůnu, ale nakonec jsem se rozhodla, že Dvůr trnů a růží byl o chlup lepší. Takže tyto tři jsem si opravdu hodně zamilovala a to doslova. Hltala jsem slovo za slovem a celý čtení jsem měla takový ten pocit v žaludku a myslela jsem že snad puknu. :-D Nemohla jsem se nabažit a netrpělivě vyhlížím pokračování.


 2. Romantika: 
Cizinka

- Skotsko, cestování časem, velká láska kterou nezastaví ani čas, to je kniha, kterou si musí zamilovat každý. A když už se vám nebude chtít číst, tak aspoň mrkněte na seriál, který vás číst donutí.



3. Detektivka: 
Zavřená truhla

- Pro mě první kniha ve stylu Agathy Christie a ještě k tomu z pera její následnice. Jedna kniha a stačila jsem se zamilovat, takže hodlám číst více knih jak od Agathy, tak od Sophie.



4. Thriller: 
Střípky ticha, Ďábelské hry

- Obě knihy jsou detektivní Thrillery, ale patří sem. Jak už jsem psala v recenzi, tak Ďábelské hry jsou lepší než Němý křik, proto tu nevidíte první díl. A Střípky ticha jsou také dokonalé, protože vraždy mezi Amiši a celkově to amišské téma je hodně zajímavé, proto už jsou ke mě na cestě předchozí díly.



5. Sci-fi: 
Vetřelec probuzení

- Loni jsem četla jen jednu knihu z tohoto žánru, takže volba byla jasná. Na Vetřelce nic nemá a doufám, že letos se dostanu k dalším dílům.



6. Společenský román:  
Dům u ústí řeky

- Zase jedno z hodně čtených témat, ale měla jsem hned jasno, protože tenhle příběh ve mě nejvíc utkvěl. Střídání minulosti s přítomností, rodinné tajemství, hledání sebe sama a taky nějaká ta láska, je to prostě nádherná kniha.



7. Horor: 
Chran nás od zlého

- Tady jsem měla také jasno, protože co nejvíc nažene strach? Kniha podle skutečné události. New Yorský policista pomáhá při vymítání a pomáhá nejznámější dvojici v historii. Nejednou mě při čtení mrazilo. Je i film podle knihy, ale to je hodně hodně slabý odvar.



8. Dobrodružné: 
Cech objevitelů

- Za loňský rok jediná dobrodružná kniha co jsem četla, zato ale s krásným příběhem a dokonalým zpracováním. Pokud na ní narazíte v knihkupectví, doporučuji aspoň prolistovat.



9. Young adult: 
Mezi nebem a zemí, Pátá vlna, Loď mezi hvězdami

- YA jsem četla loni celkem dost, proto jsem vybrala tři nejlepší knihy. Každá je jiná. Mezi nebem a zemí je o duchovi studentky, který zůstal na zemi. Naráží na spolužáka, kterého brali za podivína a smáli se mu. Jenže je jediný, který ji vidí a ona mu nedá pokoj. Loď mezi hvězdami je příběh odehrávající se na vesmírné lodi, ze které není úniku. A Pátá vlna je o našem světě napadeném mimozemskými bytostmi, které vypadají jako my a snaží se lidstvo zlikvidovat ve vlnách.
Všechny jsem si zamilovala a je dost možné, že se k nim letos vrátím.



10. Historický román: 
Nebezpečné dědictví

- Alison Weirová je pro mě nejlepší autorka historických románů, protože nejen že se drží co nejvíce skutečnosti, ale její romány jsou strašně čtivé a je těžké se odtrhnout. 



11. Román: 
Kapitánova dcera, Jsou světla, která nevidíme 

- Obě knihy se hodí do více kategorií, ale nakonec skončily zde. Jsou světla které nevidíme je opravdu hodně známá kniha, takže si myslím, že je zbytečné ji nějak představovat. Zato Kapitánova dcera spadá mezi méně známé a já jsem moc ráda, že jsem na ní náhodou narazila. Je to příběh odehrávající se během mnoha let a hlavně na Titaniku. kniha se drží skutečných událostí, do kterých je vsazen úžasný vymyšlený příběh, který chytne za srdce.


12. Komiks: 
Tokijský ghúl

-Zase jediná kniha z žánru, kterou jsem loni četla, ale letos se to změní. Jsou prý lepší mangy, proto se těším, až se do žánru víc začtu.


13. Kniha od začínajícího autora: 
Urban games, Gutta z Bubnu, Vysmátá koza

- Tady jsem musela vybrat tři knihy, protože knihy začínajících autorů čtu čím dál víc a to různé žánry. Takže nejlepší historický román je jednoznačně Gutta z Bubnu, která si vás omotá kolem prstu. Vysmátá koza, zase pohladí na duši. Odehrává se na hřbitově a rozhodně se při čtení zasmějete. A Urban games? Výborná vyvražďovačka ve stylu Hunger games. Rozhodně promyšlená a čtivá kniha.


14. Životopisný román: 
Vyzvědačka

- Na Vyzvědačku jsem narazila náhodou. Mata Hari měla výročí, takže jsem o ní shlédla jedno video a ještě v ten den jsem našla v předprodeji knihu od Coelha. Od autora jsem četla Alchymistu a Vyzvědačka je něco naprosto jiného, takže se nebojte po knize sáhnout. Díky ní se dozvíte víc o ženě, která se tolik proslavila. Celá kniha je podle skutečné události, ani slovo vymyšlené.

15. Světová literatura: 
Červený stan, Kouzelný náramek

- Původně tu měl být jen Červený stan, což je nádherný a strašně smutný příběh o ženách. Jenže při focení jsem si všimla, že jsem úplně zapomněla na kouzelný náramek, který dokáže také hodně zasáhnout. 

16. Nejlepší retelling:
Pomsta a rozbřesk

- Jelikož Dvůr trnů a růží už je ve fantasy, tak tu mám jen Pomstu a Rozbřesk.
Je to orientální příběh o Šeherezádě, která se sama přihlásí, aby se stala manželkou kalifovi Chálidovi a to i přes to, že ráno bude popravena, což ví. Žene ji pomsta a tak se Šeherezáda pokusí o něco, co se nikomu nikdy nepovedlo. 
Je to nádherný příběh a mrzí mě, že má jen dva díly, tak aspoň, že druhý bude už v dubnu.

Největší zklamání:
Priscilla, Páté evangelium

- Neochudím vás o nejhorší knihy, ty sem také patří. a proč zrovna tyto dvě? Obě nalákali na anotace, které byly bohužel lživé a to nejvíc u Priscilly. bohužel obě byly také strašně nudné. ano, knihy si možná najdou čtenáře, ale mě vůbec nesedly, zklamaly a nebavily, proto sem patří.

A to je vše. Jaké byly ty vaše nejlepší a nejhorší knihy? :-)

6 komentářů:

  1. Pani, Gutta mezi nej vyberem. Jsem poctena. Moc dekuji.;)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný článek :) Z těchto knih jsem nečetla nic, kromě Cizinky, která mě teda trošku zklamala... Ale mám doma Dvůr trnů a růží a Pomstu a rozbřesk a na ty se už nemůžu dočkat. O Naslouchači a Jiskře v popelu teď slyším samou chválu, tak o jejich pořízení přemýšlím :)

    OdpovědětVymazat
  3. :-D že mě ta zklamání nepřekvapují :-D Já mám souhrn v plánu až na narozeniny blogu,tj v dubnu.

    OdpovědětVymazat
  4. Naslouchač byla knížka, kterou jsem přečetla za jeden den! Skvělá! Pokud bych mohla doporučit dobrý komiks, pak rozhodně sáhnout po Vráně (mám pro ní obrovskou slabost!). Moc se mi líbí ten horor! Po té knížce bych se moc ráda porozhlédla!A co se románu Priscilla týče, zdá se mi, že jsem na ní nečetla jedinou pochvalnou recenzi zatím :D
    Tady si dovolím náš rok, kdyby byl zájem. http://kniznivelryby.blogspot.cz/2016/12/knizni-shrnuti-2016.html

    OdpovědětVymazat
  5. Jiskra v popelu a Dvůr trnů a růží patří i mezi moje top knihy letošního roku. :) Naslouchače a Pátou vlnu bych si moc ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Naslouchač a Dvůr trnů a růží jsem minulý rok už nestačila přečíst a strašně se na ně těším :) Také pořád přemýšlím o knížce Pomsta a rozbřesk, jestli do ní jít, či nejít... :)

    OdpovědětVymazat