středa 18. ledna 2017

Případ sváteční sukně

Název: Případ sváteční sukně
Autor: Pavel Šoltész
Počet stran: 224
Nakladatelství: Knižní klub

Můj názor:

Na Štědrý den v Pražských lázních se strhne šarvátka kvůli ztracené sukni mladíka jménem Mates. Vypadalo to na podvod, proto se do toho vložil právník, který se náhodou také byl vykoupat. Všichni muži stály v chodbě, mokří a už nervní. Sukně se naštěstí našla, ale nikdo v tu chvíli netušil, že pouhá šarvátka kvůli sukni spustí něco velkého, o čem si bude v Praze povídat každý. To vše sledoval Peregrin Kameník se svým přítelem Pavlem Drakem.
Peregrin je mistr obojího práva. Po novém roce k němu přichází mladá žena. Vypadá nesměle, tiše a potřebuje pomoct se sklepem.
Jmenuje se Marta Prunarová, je to bývalá služka, vdala se za váženého muže, jenže ten umřel na štědrý den. Zdědila téměř vše, jenže neví, jak se o takový majetek starat. Přítelkyně Eva ji s tím pomáhá a to ona ji doporučila Peregrina kvůli problému, se kterým si neví rady.
Přišel za ní místní hrnčíř a chtěl od ní odkoupit vše co je ve sklepě, i když neví co tam vlastně je. Neví to ani sama Marta, protože její manžel někomu sklep pronajímal a klíč nikdo nemá.
Peregrin se o takové případy nezajímá, jenže po Martě k němu přijde hrnčíř, který se zajímal o sklep. Peregrinovi to začíná být nějaké divné.
Mnoho lidí se zajímá o sklep, aniž by věděli, co v něm je. Do všeho se začíná motat právník, který zastupuje Martina nevlastního syna. S manželkou chtějí dům, ve kterém je sklep a jsou ochotni Martu přijmout k sobě jako služku a dům převzít. Jenže z Marty je vážená měšťanka, takže proč by to dělala?
Najednou začínají umírat lidé a Martě hrozí nebezpečí. Co se ve sklepě skrývá? Stojí za to vraždit nevinné lidi?
Tato historická detektivka vám nedá jen napětí z pátrání, ale i dokonalé vykreslení dané doby, lidí a práva. Nejednou bude muset Marta k soudu, takže se dovíte, jak to tehdy u soudu chodilo a jak stačilo málo, aby člověk v lidských očích stoupl, nebo klesl. Dokonce i drby tehdy hodně udělali. Něco se v Praze stalo a do večera to věděli všichni. Je to sice špatné, ale na hledání vraha nebo jiných věcí dokonalé.
Jak už jsem psala, je kniha napínavá, jsou tam zvraty, díky kterým nebudete chtít odložit a hlavně se mi zalíbil autorův styl psaní. Na to kolik toho v knize bylo, se mi četla opravdu krásně a bavila mě.
Autor to hlavně napsal tak, že jsem vůbec netušila, kdo je ten vrah. Četla jsem a četla a najednou bum, rozuzlení. Musela jsem se vrátit o pár řádků zpět aby mi to došlo. Mám rada, když ani netuším kdo to je a pak náhle velké zjištění.
Případ sváteční sukně je kniha, kde jsem se nechala zase nalákat obálkou. Ta se povedla a musí nalákat nejednoho čtenáře. Dokonce je každá kapitola doplněná o nějaké přísloví, což se mi líbilo.
Většinou si oblíbím nějakou hrdinku, jenže tentokrát jsem mě zaujal sám Peregrin. Byl chytrý, důvtipný a s pár lidmi si hrál na kočku a na myš. Místama se pohyboval na hranici práva, nikdy ho ale nepřekročil. A ta jeho trpělivost byla neuvěřitelná. Já bych chtěla vědět hned, co je ve sklepě a to ani nemluvím o drbnách, který mu sice v případu pomáhaly, jenže někdy mu to i dost stěžovali.
Pokud tedy máte zájem o lehké, napínavé, zajímavé čtení s překvapivým koncem, je kniha přímo pro vás. Mě si autor získal a rozhodně zkusím i další jeho knihu, která vyšla nedávno.

Anotace:

Detektivní příběh zasazený do středověké Prahy začíná na Štědrý den „roku 1490 a něco“ ve staroměstských lázních, kam si odpoledne zašel Peregrin Kameník, mistr obojího práva. Venku bylo nevlídno, sešlo se hodně návštěvníků a Peregrin si na káď s horkou vodou musel chvíli počkat. Tou dobou se tam právě řešil zvláštní problém: jednomu z hostů se ztratilo ošacení. V lázních byl tehdy i postarší sedlář Simeon Prunar a v noci po návratu domů za záhadných okolností zemřel. Vše nasvědčovalo otravě, ale mezi lidmi se brzy začalo šířit, že na vině je jeho o mnoho let mladší manželka Marta…

Za knihu moc děkuji nakladatelství Euromedia a knihu můžete zakoupit zde.

1 komentář:

  1. Pěkná recenze :) O této knížce jsem tedy ještě neslyšela (moje chyba) a co mě zaujalo je to, že na začátku každé kapitoly je přísloví :)

    OdpovědětVymazat