středa 25. ledna 2017

Přírůstky 9

Zase nový knihy, to jste nečekali že? Já teda jo, jen ne tolik. 
Jedna kniha totiž pro mě bylo strašně velké překvapení, protože to měla být e-kniha, ne klasická. :-)
Pak mi přišel recenzák z Megaknih, kde mi řekly, že mám rok na výběr, jenže já měla hned jasno co chci.
A další balík byl ten poslední narozeninový z Knižního klubu.
Ten je ale fakt poslední.
Nedočkavci jdeme na to. :-D

Píšu pro Chrudimku a ti mi posílají e-knihy, ne klasický. Když se Zajda dozvěděl o mém synovi, napadlo ho, jestli si nechci přečíst k recenzi Kluka z kostek, což je kniha o autistovi, který porozuměl světu díky hře Minecraft. Samozřejmě jsem neváhala a dnes přišlo obrovské překvapení z Albatrosu. Normálně mi poslali knihu. Ani netušíte, jakou mi to udělalo radost, něco takového jsem nečekala. Už se na ní hodně těším. :-)
Kluk z kostek
Alex svou ženu Jody miluje, ale zapomněl, jak jí to dát najevo. Zbožňuje i svého autistického syna, ale ani za mák mu nerozumí. Sam je plný překvapení a svět je pro něj hádanka, kterou bez pomoci nedokáže rozluštit. Až díky hraní Minecraftu pro sebe otec se synem najdou společný prostor, v němž se začnou lépe poznávat a navzájem se chápat. Dokáže se rozpadlá rodina kousek po kousku, kostku po kostce dát znovu dohromady?


Po obědě mi balíkář přivezl recenzní výtisk z Megaknih. Když jsem ten balík dostala do ruky, tak jsem se lekla, že tam nic není, protože přeci jen je to tlustá kniha a krabice nevážila skoro nic. :-D
Ale byla tam, novinka na kterou jsem se moc těšila. Už jen ta obálka mě nalákala a anotace dílo dokončila. :-)
 Zrcadlová říše
Temná hvězda, zvěstovatel bědných zítřků, stoupá na obloze a zdá se, že je jen otázkou času, než bude celý svět pohlcen v kataklyzmatu zkázy a utrpení. Zatímco se svět připravuje na válku, útrapami stižená dívka jen tak tak unikne smrti a otroctví, aby objevila svou vlastní krvavou minulost... V lesní říši, chráněné masožravými rostlinami a pohybujícími se stromy, se musí moci chopit nedobrovolný vládce, aby spojil kmeny a navrátil zemi její dávno zašlou slávu. A ve zdánlivě všemocné říši je bitvami zocelená generálka postavena před svůj dosud nejtěžší, nepochopitelný úkol - vybít vyhladovělé a bezmocné otroky, a stát se tak někým, koho nenávidí ze všeho nejvíc. Každý čin má své následky a každá tragédie kořeny. Svět a dávné jistoty se začínají hroutit a nikdo již nebude jako dřív...


Tyhle knihy byla nutnost. Četla jsem třetí díl a amišové si mě naprosto získali. A koukněte na ty obálky....
 Modlitba za mlčení
V městečku Painters Mill v Ohiu tvoří třetinu obyvatel amišové, pro něž je typický prostý a mírumilovný životní styl bez vymožeností civilizace. Oto větší šok vyvolá, když se na farmě amišské rodiny Plankových najde sedm mrtvých těl. Někdo zavraždil celou rodinu, dcery Annie a Mary byly navíc surově mučeny a pohlavně zneužity. Případ je svěřen náčelnici místní policie Kate Burkholderové...

Slib mlčení
Za mrazivé zimní noci je nalezeno tělo mladé dívky. Vyšetřování vraždy se ujme Kate Burkholderová, šéfka policie v městečku Painters Mill v ame­rickém Ohiu. Už v Kateině dětství se udála série vražd, kterým se tato nápadně podobá. Dokonce i Kate sama se tehdy stala obětí útoku vraha. Sice přežila, ale jeho důsledky ji donutily vystoupit z místní skupiny Amišů, mírumilovné farmářské komunity, z níž pochází. A nyní to vypadá, že se vrah vrátil. Kate je odhodlaná případ vyřešit, k tomu však potřebuje pomoc své rodiny. Podaří se jí ochránit občany města a přitom si uchovat temné tajemství, které by ji mohlo zničit?


Dále jsem si objednala pokračování Setnova pátrání. První díl jsem ještě nečetla, ale četla jsem od autora Nefertiti a to byla úžasně chytlavá kniha. 
Mischling má strašně hezkou obálku, přesto jsem se nikdy nekoukla o čem je. Pak o ní mluvila ve videu Sabča a byla jsem v háji. Dvojčata, koncentrák a Mengele. To mi bohatě stačilo k tomu, abych po knize šáhla.
Kniha Návrat slov si ke mě našla cestu po menším pátrání. Narazila jsem ani už nevím jak na fotku hrobky Heloisi a Abélarda. Popátrala jsem dál a našla skutečný smutný příběh dvou lidí. Po dalším pátrání jsem narazila na knihu, která ten příběh vypráví a to je právě Návrat slov. Když kliknete zde, ukáže se vám jejich odkaz na wiki a třeba vás to také dostane tak jako mě. :-)
Zakázaná kniha
Láska, falešná zdání a boj se zločinem: druhý díl dobrodružství ve starověkém Egyptě.
Napínavý příběh slavného Christiana Jacqa který proslul svými romány o starém Egyptě, pokračuje a jeho hrdinou je nadále učený princ Setna, mladší syn Ramesse II. Potřebuje vstoupit do prokletého hrobu a zjistit pravdu o Usirově zapečetěné nádobě. Sechet hledá, kam by se uchýlila, a snaží se využít schopností, jež získala zasvěcením do mysterií lví bohyně. Setkají se opět Setna a Sechet, kteří si slíbili věčnou a nezničitelnou lásku? Černý čaroděj Keku postupuje po cestě Zla. Jaká překážka ho dokáže zastavit, ne-li Thovtova kniha?

Mischling
Staša a Perla jsou sestry, dvojčata. Společně s matkou a dědečkem se v transportu dostanou do Osvětimi a dívky, které jsou si fyzicky k nerozeznání podobné, zaujmou nechvalně proslulého doktora Mengeleho, anděla smrti, který si v táboře vybudoval lidské zoo… Román je napsaný s nezvyklou lyrickou a psychologickou intenzitou, zajímavý je nejen tím, že o tomto tématu existuje téměř výlučně jen literatura faktu, ale hlavně tím, že příběh je vyprávěn očima mladých dívek. Bezpochyby patří k tomu nejsilnějšímu, co jsme dosud ve světové literatuře mohli k tomuto tématu číst. 

Návrat slov
Nejnovější prozaický text úspěšného makedonského spisovatele Goceho Smilevského Návrat slov není rozsáhlý a nejde o román v klasickém, nýbrž spíše v postmoderním pojetí příběhu. Próza začíná větou: Na počátku mého života byla slova. Poté mladá šestnáctiletá dívka, která se narodila roku 1099, vypráví příběh o svém životě s matkou v malém pokojíku s krejčovskou dílnou na levém břehu Seiny v Paříži. Dívka dostala jméno Heloisa údajně proto, aby co nejvíce znělo jako Helios – Slunce. Když jí bylo osm let, její strýc, v jehož domě bydleli, ji odvedl do kláštera v Notre Dame, aby se vzdělávala v gramatice, rétorice, dialektice, aritmetice, astronomii, hudbě, latině, starořečtině a hebrejštině. Tam se s ní sblížil nejmladší učitel katedrální školy Abelard a dosáhl toho, že mu její strýc dovolil, aby se nastěhoval do jeho domu a mohl dívku učit…
A zde začíná tragický milostný osud Abelarda a Heloise, jeden z nejznámějších a nejdramatičtějších příběhů skutečné lásky všech dob. Smilevského vyprávění je po mnoha stránkách zvláštní, nevšední, nejednou připomíná prózy Umberta Eca. Je proloženo dobře formulovanými dialogy a filozofickými úvahami o životě, svobodě, o smrtelném hříchu, k němuž řadí lhostejnost jako hřích osmý, o vládnutí a moci či rozdělení společnosti.

Ze všech mám strašnou radost. :-) Četli jste nějaké? Líbily se? :-)

7 komentářů:

  1. Páni, pěkná nálož :) Určitě se chystám na Mischling, ale láká mě i Kluk z kostek, o kterém se teď hodně mluví :)
    Užij si čtení a měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. O Klukovi z kostek jsem už někde četla a začíná mě zajímat čím dál víc. :) A Michling... ten si chci pořídit. A knížky Lindy Castillo mají fakt povedený obálky. Celá série pohromadě musí vypadat bezvadně. Supr přírůstky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem žádnou, ale láká mě Kluk z kostek a (překvapivě :D) Zakázaná kniha :)

    OdpovědětVymazat
  4. Navrat sliv je krasny, bude se ti libit. A Michling uz ode me znas...:) ostatni neznam, rak se necham prekvapit, jak se ti budou libit.;)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak už i ty máš konečně Amiše :-) Já ty obálky miluju a musím je pak přečíst co nejdřív, když v březnu vyjde pokračování. Na to se třesu jak malá :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné kousky! Kluka z kostek a Mischling ti opravdu závidím! :) Krásné čtení přeji! :)

    OdpovědětVymazat