pátek 27. ledna 2017

V pasti

Název: V pasti
Autor: Lilja Sigurdardottir
Počet stran: 272
Nakladatelství: Leda

Můj názor:

Tak snadno se dá dostat do pasti, obzvlášť při rozvodu v době krize.
Sonja s Adamem byla ze začátku šťastná, jenže lidi se postupem času mění, vyvíjí a ne vždy to je k lepšímu. Sonja se taky změnila a to hodně. Adam ji jednoho dne načapal v posteli s jeho kolegyní. Vedlo to k rozvodu, jenže Sonja neměla pořádně ani na jídlo, takže se nemohla starat o malého syna Tomase.
Poté jí jednoho dne zavolal právník, který se nabídl, že jí pomůže s  rozvodem.
Dopadlo to tak, že na dva roky dostal Thomase do péče Adam a Sonja si ho mohla brát jen někdy na víkendy. Právník ji slíbil, že je to jen na dva roky. Jenže byla krize, takže jak si najít práci a vydělat si na to, aby se mohla starat o svého syna?
Porgeir, její právník, ji navrhl, že by si mohla přivydělat tím, že mu něco doveze. Sonja neměla šanci, protože mu dlužila za jeho služby. Jenže netušila, že na ni ušily past, díky které se z ní stala pašeračka a musela to dělat i když nechtěla.
S Aglou, se kterou podvedla manžela, stále udržovala vztah. Jenže pro Aglu to bylo nové, stále měla výčitky svědomí a nechtěla si přiznat svojí orientaci. Obzvlášť,  když jí hrozí, že za podvody, které spáchala s Adamem přijde o všechny své peníze a skončí ve vězení. Nechce aby ke všemu tomu humbuku měli novináři i něco o jejím osobním životě, takže se s Sonjou pořád schází a rozchází.
Dokáže Sonja vyváznout z pasti? Dostane zpět svého syna?
Na knihu jsem se hodně těšila a vůbec jsem netušila, že mě její čtení až tak nadchne.
Kapitoly jsou kraťoučký, takže děj strašně rychle ubíhá. Musela jsem si dávat po padesáti stránkách pauzy, protože jsem nechtěla, aby mi to tak rychle uteklo. V kapitolách se střídalo hodně lidí, díky čemuž se stupňovalo napětí. Kniha je nejvíce z pohledu Sonji, Agly, zaměstnance letiště Bragiho a Tomase.
Děj je sice rozvláčnější, ale osud Sonji si vás naprosto získá, takže budete chtít číst víc a víc. Nejvíce se toho děje na konci, kdy se Sonja pokusí vzít osud do vlastních rukou. Konec by jste mohly brát jako konečný, ale to se naštěstí nestane, protože autorka napsala ještě další dva díly, na které se opravdu těším a jsem moc zvědavá co Sonju čeká.
Celé napětí se pomalu stupňuje, takže ke konci jsem místy ani nedýchala. Dokonce mě to tak nabudilo, že jsem večer nemohla spát.
Knihu doporučuji i když vás knihy o pašování nebaví, protože se si vás získá ta nespravedlnost, která potkala Sonju a se kterou musí bojovat.

Anotace:

Jednatřicetileté Sonje se rozpadlo manželství – po dramatickém rozvodu se ocitla prakticky bez prostředků… a bez syna. V islandské krizi je Sonja bez práce a síly jí docházejí. Její rozvodový advokát jí nabídne pracovní cestu do ciziny a Sonja si pozdě uvědomí nebezpečí…Banka, kde pracoval její bývalý manžel, zkrachovala a jeho vyšetřují kvůli účasti na rozsáhlých finančních machinacích. Sonja celou dobu nic netušila – co všechno ještě před ní skrýval? Domyslí si to, když jí syn náhodně ukáže jednu fotografii… Pod hrozbou, že jí gang unese syna, je schopna vymýšlet nové a nové způsoby, jak uniknout pozornosti celníků, nakonec ji ale jeden z nich zastaví. Znamená to pro Sonju definitivní konec, anebo naopak naději na únik z pasti?

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Leda a knihu naleznete zde (pořád mají slevu :-) ).

3 komentáře:

  1. Hezká recenze :) Na knihu se zatím nechystám, ale vypadá zajímavě, tak třeba časem :)

    OdpovědětVymazat
  2. O této knížce jsem se dočetla teprve dnes a musím uznat, že vypadá zajímavě :). Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobra recenze, podivam se po knizce!

    OdpovědětVymazat