středa 8. února 2017

Zakázané přání

Název: Zakázané přání
Autor: Jessica Khoury
Počet stran: 304
Nakladatelství: Marmer Media

Můj názor:

Ve staré jeskyni, která byla před pěti sty lety komnatou nerubského paláce, leží lampa položená na vyvýšeném křesle. Není to ledajaká lampa. Po celou tu dlouhou dobu je v ní zavřená džinka Zahra.
Tolik let sama se sebou. Takže když jeskyni objeví mladík jménem Aladin, má velkou radost a doufá, ze ji najde a osvobodí z lampy, aby mohla konečně vidět denní světlo.
Aladin je zlodějíček, kterého najali, aby ukradl prsten princi Darianovi. Měl ho předat, jenže když si ho nasadil zjistil, že ho prsten táhne do pouště. Měl neodbytnou myšlenku, že musí něco najít, takže se to vydal hledat.
Myslel si, že když objevil jeskyni, ve které byla zahrada z drahých kamenů, je to to, co měl najít. Jenže prsten ho táhl dál až k lampě, která ležela položená v křesle. Stačil dotek, lehké otření a z lampy vyletěl kouř, který se zhmotnil v dívku.
Slyšel o džinech, bral to jako povídačky na zastrašení dětí, ale teď před jedním stál a měl tři přání. Mohl by si přát cokoliv, jenže někdy se přání otočí proti majiteli lampy, takže Aladin se svým přáním nepospíchá.
Mezi tím se dostávají do nejednoho nebezpečí. Když je Aladin v bezvědomí, přijde za Zahrou Ghúlka, která má zprávu od krále džinů. Jeho syn je zajat lidmi a když ho do měsíce osvobodí, získá naprostou svobodu. Když ale selže, celé království bude zničeno.
Jenže jak se dostat do města, když je spjatá s lampou? Zahra využije Aladina, takže z něj udělá prince, který bude usilovat o princeznu. Je to lehké, protože Aladin si přeje pomstu za své rodiče.
Povede se Aladinovy dostat do paláce? Získá Zahra svobodu, po které touží?
Kniha Zakázané přání, pro mě byla a pořád trošku je záhadou. Narazila jsem na ní úplnou náhodou v eshopu. Autorka mi byla povědomá a po vyhledání jsem zjistila, že napsala knihu Počátek, jenže pokračování už nevyšlo.
Vydalo jí nakladatelství Marmer media, o kterém jsem nikdy neslyšela a ani se mi ho nedaří dohledat. Nevím tedy kdo je za vydáním knihy, ale jsem za to moc ráda.
Retelingy jsou poslední dobou hodně oblíbené a Zakázané přání do nich také spadá. Je to příběh o Aladinovi a kouzelné lampě, jen trošku naruby a s pořádnou dávkou magie.
Místo džina je tu džinka Zahra, která se může měnit do všelijakých podob, což ale všichni džinové neumí, jen ti mocní. Zemi sužuje bída, protože král nechce dávat džinům oběti. Ten džiny dokonce nesnáší, protože můžou za pád jednoho království a smrt jeho manželky.
Princezna Kaspida není žádná křehotinka. Je to silná žena, která by chtěla vládnou svým lidem a pomoct jim z bídy. Jenže staré časy, kdy vládly ženy jsou pryč. Musí si vzít svého bratrance Dariana, kterého ovládá jeho tvrdý otec.
Do všeho se ještě zaplétá král džinů, který je lstivý a chce zpět svého zajatého syna.
Kniha je psaná lehce, takže se čte opravdu krásně. Do světa plného písku, nebezpečných, lstivých bytostí vklouznete bez mrknutí oka.
Příběh je poutavý  a více akční. Děje se tam mnoho věcí, takže při čtení nezabřednete do nudy.A i když je na obálce knihy spoiler, hltala jsem stránku za stránkou, abych zjistila víc.
Příběh je psaný z pohledu Zahry a místy promlouvá k staré královně, která díky ní zemřela. Jsou tam i menší vsuvky z minulosti, takže pomalu budete zjištovat, proč se Zahra stala nejhorší džinkou historie. Díky tomu jsem na Zahru stále měnila názor a nebyla jsem si jí jistá až do konce knihy.
Co se týče konce, je uzavřený, jenže je tam malinká zmínka o jedné známé pohádkové postavě, takže to vypadá, že by mohlo být pokračování. Ale pokud ne nevadí, protože takhle se mi kniha moc líbila.
Pokud jste si tedy zamilovaly retelingy, rozhodně knihu doporučuji, protože je to poutavý a kouzelný příběh.

Anotace:

Ona je nejmocnější džinka ze všech. On je chlapec z ulice. Jejich láska otřese světem.
Když Aladin objeví kouzelnou lampu, džinka Zahra se zjeví ve světě, který neviděla stovky let – světě, kde jsou zapovězena kouzla a samotná existence Zahry je nebezpečná. Aby přežila, musí se s pomocí prastaré magie skrývat, dokud její nový pán nevysloví svá tři přání. Jakmile se však naskytne příležitost vysvobodit se, Zahra se musí rozhodnout: je její svoboda důležitější než její láska?
Vzrušující příběh o zradě, zapovězené lásce a nebezpečné magii.

Moc děkuji za knihu eshopu Dobré knihy a naleznete ji zde.

4 komentáře:

  1. Moc hezky jsi to napsala Evi.
    Myslím, že se po knize budu muset v budoucnu podívat.
    Mimochodem, má moc hezkou obálku :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně napsané, knihu si chci pořídit, takže asi už váhat nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku bych si ráda přečetla, díky moc za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, knížka mě opravdu zaujala, retelingy já můžu :D Moc pěkná recenze! :) Navnadila jsi mě :)

    OdpovědětVymazat