pátek 31. března 2017

Přírůstky 14

Dnes tu mám osm knih. Myslela jsem si, jak na tom budu špatně, že si nebudu moct nic koupit, ale přesto jsem si nakonec mohla dovolit malou objednávku z Levných knih. Kde jsem původně chtěla jen jednu knihu, ale pak sem tam zabrouzdala trošku hlouběji a mám jich víc. :-D
Naštěstí se pohybovaly kolem dvacky a nejdražší je snad jen za 69kč. Do toho jsem měla dnes zase cestování, tak jsem si na nádraží vzala jednu knihu do vlaku na čtení. Stejně jsem nakonec skončila u Iluze doby. :-D No a pak tu mám jeden recenzáček, který ani neměl být, jenže autor byl tak hodný, že mi knihu poslal, takže to tak beru. :-)

Jako první tu mám tedy Temné znamení, které je hodně chválené a poslal mi ji sám autor i s věnováním, což mě hodně potěšilo. Po knize toužím už od samého začátku, takže jsem ráda, že si ji můžu konečně přečíst.
        
 Anotace: Oblíbený dětský lékař v sobě objeví úchylku děsivější než cokoli jiného... zlomený otec musí stanout tváří v tvář magickým bytostem tajemného světa, aby se vyrovnal s rodinnou tragédií... muž při vědeckém experimentu v sobě nešťastnou náhodou začne nosit myšlenky a vzpomínky tisíců lidí... parta pohledných zombíků se vydá na lov do nočního klubu. Temné znamení je jedinečný soubor hororových povídek z českého, zejména pak moravského prostředí.

Neuvěřitelné záhady jsem ukořistila na nádraží. Takové knihy mám moc ráda, takže jsem zvědavá, co v ní pořádně bude.
 Anotace: Obsáhlá sbírka nevysvětlitelných a neuvěřitelných jevů.
Někteří lidé náhle sami od sebe vzplanou, jiné zase oheň nespálí; mrtvoly vypadají i po staletí jako živé; celé vojenské jednotky se rozplynou ve vzduchu. To a ještě mnoho jiného Viktor Farkas poutavě líčí a zcela střízlivě zkoumá na základě svědectví a dokumentů od antiky až po dnešek. Většinou jsou řešení jednotlivých záhad neuspokojivá, ale přesto autor ukazuje, že vlastně i ty nejpodivnější záhady zapadají do podivuhodného obrazu světa. Zároveň poznáváme, že svět, ve kterém žijeme, je daleko fantastičtější, než jsme si dosud uměli představit.

No a teď tu mám ty Levné knihy. Jako první mám Pekařovu dceru, kterou mám na seznamu už nějaký rok. Hlavně je z nakladatelství Fortuna Libri a zatím se mi nestalo, že by se mi od nich nějaká kniha nelíbila.
 Anotace: Ojedinělá kniha, v níž se prolíná přesvědčivý příběh z války se současností. Kniha, která ukazuje, že lidské city a problémy zůstávají stejné, a přitom nezáleží ani na místě, ani na době, v níž žijeme… 
Rok 1944. Elsie Schmidtová, dcera pekaře v Garmischi, dospívá v nacistickém Německu, jehož porážka se nezadržitelně blíží. Denně je konfrontována se stále tíživější realitou, z níž ji vytrhuje pozvání nacistického důstojníka na vánoční večírek. S mírnými rozpaky přijímá, neboť odmítnout by mohlo být nebezpečné jí i celé rodině. Její bezradnost se jen prohloubí, když je během večírku požádána o ruku. Samozvaný snoubenec patří mezi ostatními důstojníky k nejvlídnějším a nejčestnějším, ale i on je zcela lhostejný k osudu židovského chlapce, který byl pro svůj krásný hlas vybrán, aby zpíval nacistickému publiku koledy. Elsie se s chlapcovou tragickou budoucností nemůže smířit a vůbec netuší, že brzy bude o chlapcově osudu rozhodovat právě ona…

Ten den jsem se rozhodl zemřít, jsem vzala příteli, protože vyhledává knihy podle skutečné události, takže si myslím, že by se mu mohla líbit. A já si ji rozhodně přečtu také.
 Anotace: Mrazivý příběh šikanového chlapce.
Pět let trvající šikana ve škole i mimo ni, drastický pokus o sebevraždu upálením a zhruba pět let trvající léčení a boj o návrat k normálnímu životu… to je ve stručnosti obsah knihy – svědectví osmnáctiletého Jonathana zvaného Jojo. Obézní introvertní hošík trpící dyslexií se přímo nabízí jako terč nejprve posměšků, pak i vyhrůžek a bití. Má pocit, že mu nikdo nemůže pomoci a že by smrt byla vysvobozením. Dlouho se zaobírá tím, jak svůj život ukončit, až se po zhlédnutí nějakého dokumentu rozhodne upálit.

Tuhle knihu teď vídám všude a ještě je na téma, které vyhledávám, takže jsem se rozhodla ji zkusit. Hlavně je od Fragmentu, tak snad bude dobrá. :-D
 Anotace: Přítomnost, rok 2009. 
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.
Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? 
Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...

To je ona! Kniha po které mé srdce hodně toužilo už opravdu dlouho a kvůli které ta objednávka vznikla. Je krásně tlusťoučká a už ten název a obálka jsou strašně lákavý.
 Anotace: Román, který zhltnete jako kornout zmrzliny.
V roce 1913 odjede pětiletá Malka Trejnovská s rodiči a se sestrami z Ruska do USA a krátce nato skončí zmrzačená a opuštěná na ulici.
Přežije díky italskému prodavači zmrzliny, který ji vezme k sobě a naučí ji zmrzlinu vyrábět. V době velké hospodářské krize se vdá za negramotného Alberta Dunkleho, jezdí s ním po Státech a prodejem zmrzliny si vydělávají na živobytí. Nakonec vybudují obrovskou firmu s mnoha franšízami, z Malky se pod jménem Lillian Dunkleová stane Zmrzlinová královna Ameriky a televizní celebrita. Součástí příběhu zachycujícího sedmdesát let jejího života, jsou i události americké historie od prohibice přes druhou světovou válku až po divoká léta Studia 54.
Lillian není laskavá, mateřská hospodyňka, jak ji znají televizní diváci. Je to tvrdá a cynická obchodnice, která se neštítí intrikovat, a navíc se ráda napije. Na sklonku života ji však dožene minulost a její svět se rázem změní.

Pak jsem tam objevila knihu z nakladatelství BBart, které je mým velkým oblíbencem. Nalákalo mě téma knihy. Je to o matce, která na letišti ztratí syna a nikdo jí nevěří. Je mi jasný, že to bude silný příběh, takže se moc těším.
 Anotace: Stephanii Harkerovou cestou na idylickou dovolenou při rutinní kontrole na letišti zadrží bezpečnostní rám. Pětiletý Jimmy prošel detektorem kovu před ní. Stephanie v panice sleduje, jak uniformovaný zaměstnanec letiště odvádí chlapce pryč – a ona uvízla na opačné straně brány, hysterická strachy. Obsluha rámu nechápe Stephaniino chování, neví o Jimmyho existenci, vidí jen ženu, která jedná vyšinutě. Muži Stephanii brutálně strhnou k zemi a zpacifikují paralyzátorem, aby ji udrželi na uzdě. A než dostane příležitost vysvětlit, co se stalo, je Jimmy dávno pryč. Když ovšem zadržená líčí svůj příběh agentce FBI, začíná být jasné, že s touto napohled normální rodinou není všechno tak, jak se zdá. Jaká je Jimmyho minulost? Proč by ho někdo měl chtít unést? A jak čas rychle běží, klesá šance, že by Stephanie mohla chlapce dostat zpátky. Nesmírně hutný a poutavý psychologický román Konec hry je zatím nejpropracovanějším autorčiným samostatným románem, chytlavou a brilantní prací.

A jako poslední tu mám knihu, která má prostě krásnou obálku. Znám ji jen od vidění, ale přesto jsem neodolala.
Anotace: Představuju vám Krysu. Je jí deset, tancuje, hraje fotbal, jezdí na kole a nebojí se gangsterů. Já jsem její brácha. Jednou předpověděla, že náš táta umře. Bohužel se trefila, jako ostatně dost často, a tak jsme vzali batohy a kola a vyrazili z Winnipegu, to je v Kanadě, až do New Yorku, protože tam máme strejdu. Je to dlouhá cesta a my cestou potkali pár divných lidí a taky jednoho rappera, spali jsme v parku, prodávali pašovaný hodinky..

Tak to je vše. Doufám, že mě nebudete proklínat za plno nových tipů a za názory budu ráda. :-D

9 komentářů:

  1. Nevysvětlitelné záhady jsou naprosto úžasné. Kupovala jsem je za plno cenu už kdysi a nelituji. Jsou neuvěřitelnou sbírkou. Dokonalost sama. Já tu knihu zbožňuji. Hodně námětů k přemýšlení a spousta zajímavých neuvěřitelných záhad. :o) Určitě si čtivo užiješ. ,o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem na ní narazila. Takový knihy mám nejradši a vypadá to na naprostou pecku. :-)

      Vymazat
  2. Neříkala jsi, že musíš šetřit? :D Jinak mě tentokrát (naštěstí!) nic nezaujalo. Ať se knížky líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je trošku líp, tak jsem si mohla dovolit malou objednávku. :-D Ale to zas chvíli nic pak nebude.:-D

      Vymazat
  3. Jsem hodně zvědavá na pekařovou dceru :) Jinak ostatní tituli neznám tak si užij čtení :)
    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S nakladatelstvím mám dobré zkušenosti, tak čekám skvělou knihu. Díky. :-)

      Vymazat
  4. Pekařovu dceru si chci koupit taky a zaujal mě i Konec hry :-) Ať se knihy líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. Samé skvělé kousky! Tu Pekařovu dceru teď u všech vídám, jak ji mají v LK, zatím odolávám, ale nevím, asi to nevydržím :)

    OdpovědětVymazat