pátek 7. dubna 2017

Iluze doby

Název: Iluze doby
Autor: Jan Šuba
Počet stran: 242
Nakladatelství: Mákniha.cz

Můj názor:

Iluze doby je příběh Jonathana Newmana, který vypráví o jeho životě v jednadvacátém století na planetě Utopia. Kniha je plná ironie a životních pravd.
Jonathan byl obyčejný kluk z obyčejné rodiny, který vyrůstal jako každý jiný. Přesto v něm bylo něco víc, co musel najít.
Měl kamaráda Stevena, jenže není kamarád jako kamarád. Jsou takový, který své přátele stahují dolů, protože chtějí být na výsluní a jsou tací, kteří člověku dávají víc, podporují ho a takový Steven nebyl.
Proto se Jonathan životem propíjel, bloumal a bezstarostně si užíval. V životě potkával lidi, kteří mu na chvilku otevřeli oči, jenže jeho vlastní ego ho zase po chvilce stahovalo dolů.
Například se spřátelil s Markem, kterého všichni brali za podivína. Jonathan se kvůli tomu, aby ho s ním nikdo neviděl, k němu plížil. Byl to kamarád, který nastartoval ono přemýšlení o sobě samém. Jedno moudro, které Mark vyslovil mu utkvělo v paměti na celý život. Řekl mu: „Ber život takový, jaký je, buď trpělivý, měj se rád a uvidíš, že jednou se dočkáš toho, že svým postojem změníš svět.“
Jonathan dospívá, potkává různé lásky, přátele, jednou je dole, jednou nahoře a pomalu zjišťuje, že v sobě máme naučená hesla, která nejsou pravdivá, jen nás mají udržovat poslušné, pracující, prostě jako otroky systému.
Jenže jak změnit svět, když nepoznal pořádně sám sebe? To se dozvíte v této knize.
Iluze doby je naprosto skvělá kniha, která vypráví životní příběh jednoho muže, který se celý život hledal. Příběh je psaný od dětství až do konce. Už samotný příběh se čte lehce a je čtivý.
Do děje jsou vsazený životní pravdy a moudra, který vás donutí zamyslet. Nejsou to jen moudra o tom, jak smýšlet o sobě samém, ale i pravdy o okolním světě.
Děj se odehrává u nás, v naší době, jen názvy mnoha věcí jsou pozměněný, což je ta lehce ironická část a pokračuje do budoucnosti, do změny.
Dost mě překvapilo, že autor je tak mladý člověk. Takové dílo bych odhadla na staršího zkušeného člověka, co už má něco za sebou. Musí to být opravdu vnímavý muž, nebo jen  mi ostatní máme stále přivřené oči před pravdou?
Jak jsem psala, kniha vás donutí přemýšlet nad životem a světem. Na konci vás čeká wow efekt, který vás ochromí, nebo aspoň mě se to stalo. Přesto, že už mám knihu několik dní přečtenou, pořád se mi drží v hlavě.
Nečekejte nějaké napětí, nebo akci, je to životní příběh, který je hodně propracovaný a myslím si, že pohltí každého.

Anotace:

Kniha pojednává o muži, který ve středním věku vypráví vše, co zažil v 21. století. Příběh je vymyšlený, ale po přečtení si člověk uvědomí, že tato kniha zas tak daleko od pravdy není. Kniha, která je velmi čtivá, ale také transformační, je určena pro každého, kdo si chce rozšířit obzory a posunout své vědomí zase o stupeň výše. V knize se nacházejí světlé i temné pasáže, přesně tak jako v životě. Naštěstí je vždy jen na nás, jestli si vybereme tu špatnou či dobrou stranu. Ponořte se do pravého světa v 21. století a konečně odhalte skutečnou pravdu ohledně bytí na tomto světě.

Za knihu moc děkuji Mákniha.cz a naleznete ji zde.

1 komentář:

  1. O knížce jsem vůbec neslyšela a nikde jsem si jí nevšimla, ale obálka mě zaujala hned na první pohled! :)

    OdpovědětVymazat