neděle 21. května 2017

Kouř

Název: Kouř
Autor: Dan Vyleta
Počet stran: 448
Nakladatelství: Knižní klub

Můj názor:

Kouř je všude kolem a hlavně, je v každém člověku. Stačí lež, špatný čin nebo jen špatná myšlenka a kouř se objeví.
Thomas začíná chodit do školy pro bohaté, ve které se učí, jak se Kouři vyhnout. Jenže Thomas nastoupí déle, než ostatní kluci. Je to díky rodinnému tajemství, které se s ním táhne jak ten nejhorší kouř.
Ve škole se seznámí s Charliem, který pochází z významné a bohaté rodiny. Díky jednomu tajnému balíčku, který přijde učiteli, se pouštějí do pátrání, které jak nakonec zjistí, bude hodně významné a nebezpečné.
V balíčku jsou bonbony, jenže jsou zvláštní a zaujme je název firmy. Když se optají v místní cukrárně, majitel je vyhodí celý ustrašený, jestli to nikdo neslyšel. Proč se majitel cukrárny tak bál, když vyslovily název firmy, která vydává nic nedělající bonbony? To kluky ještě víc zaujme.
Thomas je na prázdniny pozvaný ke svému strýci baronu Naylorovi, jenže netuší, že se tam dozví něco, co by mohlo obrátit celý svět vzhůru nohama.
Thomas necestuje sám, ředitel Trout povolá Charlieho, aby vyzvídal, co chce baron po Thomasovi a hlavně, co baron skrývá.
U barona zjišťují, že to, co se celou dobu učili o kouři není úplná pravda.
Byl kouř s lidstvem odjakživa? Co chystá za převrat?
Jako první stojí za zmínku rozhodně obálka. Protože ta byla to první, co mě na knize zaujalo. Temná, se zlatým zdobením a zakouřená ulice Londýna. To hlavně proto, že Londýn je co se týče kouře nejhorší. Je tam mnoho lidí, mnoho zkaženosti, takže se používá jako odstrašující případ.
Dan Vyleta je znám knihou Pavel a já, kterou jsem shodou okolností četla. Jen ne celou, protože mě její styl a příběh nezaujal. Ale Kouř, to je naprosto jiné kafe.
Děj se odehrává v naší době, jen s tím rozdílem, že z lidí vychází kouř za každou špatnost. Takže hodně lidí je dost na náboženství a snaží se, aby z nich nešel, obzvlášť ty bohatý, který to berou dokonce jako hanbu. Jenže někteří, radši aby se chovali správně, používají přípravky, který pomáhají, aby se z nich nekouřilo. Je to zakázané a tajné, přesto se k tomu dostávají jen mocní.
Hlavní postavy jsou sice náctiletý, ale to neznamená, že kniha je jen pro mladší ročníky, protože je v ní hodně akce, vědomostí, nad kterýma je potřeba se zamyslet a hlavně hodně nebezpečí a smrti.
Děj je napínavý a u konce ještě víc, protože naše hrdiny čeká obrovské rozhodnutí, které by zasáhlo každého člověka v okolí.
Už jen ta myšlenka o kouři mě nalákala na knihu a rozhodně jsem udělal správně, protože už první stránky mě naprosto vtáhly do děje.
Kniha není psána jen z pohledu našich hrdinů, ale i z pohledu jiných důležitějších lidí, takže  se do děje více zakousnete a zjistíte mnoho informací, který vám dokáží zamotat hlavu tak, že na konci nebudete vědět, jak by to mohlo dopadnout.
Kniha je strašně čtivá, plná tajemství a já jsem se nemohla odtrhnout, protože se pomaličku polehoučku poodkrývali.
Takže rozhodně doporučuji se do knihy pustit, protože já jsem se zakousla a to mi stačila opravdu jen první stránka.

Anotace:

Temný i čarovný román z „trochu jiné“ viktoriánské éry. Anglie je zahalena dýmem a sazemi, ty ale nepocházejí ze začouzených továren a komínů, ale z lidí. Je obecně známo, že hřích, vášeň a další nízké pudy se projevují dýmem, který stoupá z těl těch, kteří se nedovedou ovládat, pouze vyšší třída, trénovaná v sebekontrole, je schopná žít v čistotě. A vládnout těm ostatním. Thomas a Charlie vyrůstají v elitní škole, kde z nich Kouř dostanou po dobrém nebo po zlém. Co se však stane, když chlapci zjistí, že vše, čemu je učili, je lež?

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Euromedia a knihu najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat