pondělí 15. května 2017

Svět knihy - Dojmy a přírůstky


Svět knihy, událost, která by neměla mihnout žádného knihomola. I když chápu, že to někdy nevyjde. O světě knihy vím už tři roky a až teprve letos se mi podařilo výstaviště navštívit. Pro každého kdo miluje knihy to musí být obrovský zážitek. Tedy aspoň pro mě byl. Potkala jsem tam pár blogerů, poznala Terku z novinářského deníčku, autory, nakladatele, viděla na živo famfrpál a hlavně, nakoupila velkou hromadu knih. Na světě knihy jsou totiž každý rok obrovské akce, takže se není čemu divit, že někteří lidé chodí po výstavišti s kufry na kolečkách. Ono totiž, tahat ty všechny knihy v taškách a v batohu, není žádná sranda. Mě musel nakonec přijet pomoct přítel, protože jinak bych nedošla ani na tramvaj, natož na vlak, dálku domu a pak ještě výšlap do našeho slavného Milovického kopce. :-D
Jelikož mám dvě děti, jsem moc ráda, že mi pomohla kamarádka a pohlídala aspoň mladší dceru, takže jsem jela s Kubou, kterému bude v létě pět. Docela jsem se bála, aby to pro něj nebylo dlouhý a hlavně také proto, že je autista a nemá žádnou trpělivost, což jsem pocítila při setkání s Jaromírem Konečným. Na rozdíl ode mě ho nebavilo sedět a poslouchat, ale přežili sme, i když jsem schytala pár ran. Potom jsem byla ve tři tak utahaná, že jsem řekla, že pojedeme domu a záchvat byl na světě. Domů se mu totiž nechtělo, tak mi vzteky mrsknul mobilem, rozcupoval čokoládový croassaint, málem vylomil dveře na záchodech a pak vyřval celý výstaviště a byl klid. Takže pokud jste tam zaznamenali nějaké hodně vzteklé dítě, bylo to to moje. :-D
Na veletrh jsem přijela s vypsaným programem, který mi byl nakonec k ničemu. Jediné co jsem z něj dodržela, byla návštěva Jaromíra Konečného a famfrpál. A to jsem ještě s sebou tahala tři knihy, že si je dám k podpisu, což mi nakonec také nevyšlo. Ale dva podpisy mám, což ukážu pak níže. 
Jakmile jsem vstoupila do budovy, uviděla první stánek se slevami, byl prostě průšvih. Za prvních deset minut jsem měla dvě plný tašky. A ještě větší průšvih byl, když jsem potkala tu Terku. Ona je takový ten malý satánek, co vám sedí na rameni a jelikož jsem sebou neměla andílka, skončilo to tak, že jsem domu přijela se šesti taškami a narvaným batohem. :-D I když nebudu to svádět vše na ní. Když přijel přítel, že mi pomůže, chtěl se ještě mrknout do Euromedie, kde si nakonec sedl, hlídal tašky a já tam po druhé prožívala nákupní šílenství.
Na to, že jsem tam byla od začátku až do nějakých pěti, tak se mi nepodařilo obejít vše, což mě hodně mrzí, protože jsem si myslela, že to za tolik hodin zvládnu. I když možná dobře pro mojí peněženku, ruce a záda. Popravdě se mi nedařilo ani moc fotit, plné ruce, syn, byl to záhul. Ale i tak něco mám, tak si to jdeme projít, hlavně ty přírůstky, že? :-D

Některé fotky budou trošku nekvalitní, protože se mi z toho tahání tašek strašně klepali ruce. V životě bych neřekla, že jeden veletrh bude taková fuška. Jak je vidět, Svět knihy nebyl jen o klasických knihách, ale našli jste tam i audioknihy, e-knihy, papírenské zboží, hry, konali se autogramiády, setkání s autory, různé přednášky. Dokonce se tam objevily i celebrity. Já teda koukala pořád po knihách, takže nebýt Terky, přehlídla bych plno blogerů, Míšu Mauerovou, Zdeňka Svěráka, ale zase takový ignorant jsem nebyla, protože jsem zahlédla Evu Hruškovou u stánku s Alpressem, jelikož je se svým manželem Janem Přeučilem tváří tohoto nakladatelství. Také jsem sama od sebe poznala pár blogerů, ale to spíše proto, že znám jejích tváře z youtube. Kdybych neměla oči jen pro knihy a pro syna, aby se mi neztratil, určitě bych potkala a poznala víc lidí. Hlavně vůbec nechápu, jak jsem mohla například přehlédnout Šárku z blogu Můj knižní ráj, ale je fakt, že Terku jsem poznala jen proto, že jsem procházela průchodem, ve kterém knihy nebyly. :-D
U Hostu jsem se moc dlouho nezdržela, protože bych tam zešílela. Hlavně, kdo vyfotil stánek, dal to na instagram a ukázal jim to při placení, měl třicet procent slevu, no a já antitalent se mi nepodařilo přihlásit na internet. Když jsem na to pak přišla, jak se to dělá, byla jsem líná se tam vrátit. Celá já. Ale novinky měli hodně hodně lákavé, takže brzo zřejmě neodolám a nějaké mi skončí doma. Pak jsem skončila u stánku Presco a tam měli úplně boží kalendáře jen za 35kč nebo kolik mě to stálo. Já jsem neodolala Alence v říši divů. Na konci roku si ty obrázky z kalendáře dám pak zarámovat, protože jsou nádherné.
Počasí se na veletrh hodně vydařilo, i když na chvilku přišel liják, jenže to byla chvilička a hned zase vylezlo sluníčko. Naštěstí na famfrpál bylo zrovna pěkně, takže jsem nepřišla  o ten zážitek, kdy tam pobíhali Bradavičtí s celebritami na košťatech. :-D Co se týče jídla, stánků tam bylo hodně, ale ani v jediném nebyly hranolky, které můj synánor vyžadoval. Ale zmrzka byla výborná, jen nevím, jestli to byl dobrý nápad s tím mým kašlem. :-D
A rozhodně stojí za zmínku, že co se týče tramvají, byla to katastrofa.




Z Masaryčky jela jedině šestka a jezdila jen jedna tramvaj tam i zpět. Takže samozřejmě úplně přeplněná a museli jsme si nechat jednu ujet, protože by jsme se tam nevlezly. Nechápu, proč to neposílili, když je taková obrovská akce. Ale lidi byly fajn a moc jim nevadilo, když jsem jim kolikrát šlápla na nohu, nebo na ně spadla. :-D
Napravo můžete vidět uprostřed autorku Terezu Matouškovou, která teď vydala novinku s názvem Válka zrcadel, k jejíž koupi mě nalákala zase ta Tereza z novinářského deníčku. :-D A vlevo od ní stojí autor Oskar Fuchs, kterému zase vyšla novinka s názvem Frost. Jen teď lituji, že jsem si nezakoupila i jeho knihu, kterou jsem si mohla nechat také podepsat. Škoda, ale snad to není naposled, co jsem ho viděla.
Nakonec jsem domu dojela jen s dvěma podepsanýma knihami a to s Válkou zrcadel a Tuhým tulipánem, který mi podepsal Jaromír Konečný.
Setkání s ním se hodně vyvedlo. Jaromír konečný je strašně pozitivní člověk, vtipný, zábavný a je vidět, že si zažil hodně, což jsme si všichni v sále také poslechly. Docela mě mrzí, že neměl narvaný sál, protože si myslím, že to je jediný autor, co žongloval, vyprávěl o hormonech, zážitcích z mládí, dělal si při čtení úryvku své knihy z ní srandu a učil nás dost vtipnou metodou, jak si procvičit mozek. Normálně jsem tam brečela smíchy a nebyla jsem sama. :-D
Když jsem si šla pro podpis, tak se mě ptal, jestli mi tam může nakreslit srdíčko, že se pro jistotu ptá, protože jednomu klukovi tam u nich ho nakreslil a kluk se prý otočil a zdrhal pryč. :-D Na setkání s ním nikdy nezapomenu. Ale mrzí mě, že jsem tam nemohla zůstat déle, popovídat si s ním a i s dámami z nakladatelství, jenže Kuba měl našlápnuto k dalšímu záchvatu, takže jsem radši pádila do dětského koutku od Albatrosu, aby se uklidnil a abych si pořádně odpočinula. Tam jsem zjistila, že zrovna má sezení Barbara Nesvadbová a to mě naštvalo, že jsem to v programu přehlédla. Mohla jsem si nechat dát podepsat její knihy. Ale zase se uklidňuji tím, že to snad není naposled, co jsem jí viděla.



Bylo to strašně dlouhý že? Já vím, ale konečně je to tu, knihy co jsem nakoupila.
Knihy s velkými žlutými kulatými nálepkami jsou z Euromedie. Ještě že stále nosím kartičku KK. Letos jsem ji použila poprvé a hned dvakrát. :-D
Tak jdeme na to. 
Velký snář jsem koupila až naposled. Už jsem myslela, že jdeme domů, když na nás v Alpressu koukala velikánská, tlustá kniha v akci za 149kč a dokonce poslední kus. 
Paní která tam prodávala mě ještě na ní lákala, umí to dobře, protože jsem s ní skončila u pokladny. Ale je fakt, že je to nádherná kniha. 

Famfrpál a Fantastická zvířata mám z Albatrosu. 
Tam bylo taky hodně lákadel, ale držela jsem se a dokoupila tyto dvě, které mi chyběli. 
Jen teda přiznávám, že mě svrběli ruce, když jsem viděla druhý díl ilustrovaného Harryho, jenže jsem si říkala, že za tu cenu si ho můžu koupit kdykoliv jindy. 


Komplet Paranormály a Dům ve kterém... mám od blogerky z blogu Vendea's dream world of books. Dělala bazárek s tím, že knihy věnovala tomu, kdo si napsal a pak je dovezla na veletrh. Jen najít jí tam byl zážitek, obzvlášť, když jsem nevěděla, jak vypadá, ale podařilo se. :-)

 Knihy od Robina Hobba mám od Fantom printu. 
U nich na stánku měli čtyři velké krabice plné knih a kus byl za dvacku. Jelikož jsem chci od Hobba sérii Farseer, tak jsem si řekla, že si koupím aspoň Živé lodě. 

U Joty nešlo jinak, než využít slevu 50% pro blogery a díky tomu jsem ukořistila Povídky podivných a Všechno úplně všechno, které jsem dlouho obcházela obloukem, dokud jsem neviděla trailer k filmu. 

Ta nádherná Alenka je kalendář, který jsem si koupila u Presca a dětské knihy všude možně pro děti.
Jen tu Od Andulky pro žížalku jsem dostala zdarma k nákupu. Moc pěkná kniha. :-) 


 No a k těm knihám od Euromedie si myslím nemusím dávat nějaký extra komentář, však to vidíte na těch fotkách samy. :-D Za ty ceny to tam nešlo nechat, obzvlášť, když jsem je měla tak dlouho na seznamu.

Jen to Prostřeno není pro mě, ale schovám to babičce na vánoce. Těch bestselerů za tak nízké ceny tam bylo mraky, jenže ty ostatní už mám doma, takže jsem nakoupila jen ty, co mi chyběli. Takže za mě se tento rok hodně povedl. 



Nakonec tu mám jen pro pochlubení moje dva ukořistěné autogramy. Nalevo kniha Tuhej tulipán od Jaromíra Konečného a napravo Válka zrcadel od Terezy Matouškové. Měla jsem v plánu jich víc, ale hold to nevyšlo, tak snad jindy. 

 Doufám, že se vám článek líbil a že nikdo nedostal infarkt z těch cen. Celý den jsem si opravdu hodně užila, a jisto jistě příští rok jedu znova. Pokud máte také nějaké zážitky, připomínky ke článku, názory na knihy nebo cokoliv, určitě mi napište komentář. Budu moc ráda. :-) 


Ps: S úpravou článku jsem se zlobila od včera a líp se mi to nepodařilo, takže lepší už to bohužel nebude. :-D

3 komentáře:

  1. Super článek, je vidět, že sis to užila naplno :) Jen taky nechápu, že jsem tě nezahlédla :))

    OdpovědětVymazat
  2. Paradni clanek. Mne je tak lito, ze to vyslo blbe a nemohla jsem jet. Ale pristi rok uz proste pojedu. Dokonce jsem takovy cvok, ze necham deti babicce, ozelim prvni bezecky zavod sve dcery a radsi pojedu na Svet knihy. Fuj, teda, to jsem macecha. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct, že sis pořídila opravdu super knížky! :-) Doufám, že pak napíšeš recenzi na Válku zrcadel:) Na knihu jsem docela dost zvědavá.

    OdpovědětVymazat