sobota 20. května 2017

Tuhej tulipán

Název: Tuhej tulipán
Autor: Jaromír Konečný
Počet stran: 200
Nakladatelství: Portál

Můj názor:

Leon žije v pasťáku, jenže dříve tomu bylo jinak. Kvůli jedné nehodě skončil v dětském domově, ve kterém ale spáchal čin, který se s ním bude táhnout jako černý stín. Čin, který ho dostal do pasťáku. Jednoho dne se na něj usměje štěstí díky resocializačnímu programu, jež má dostat mladé delikventy do práce, ven, mezi lidi.
Jenže radost mu během vteřiny vyprchá, když zjistí, že má pracovat v květinářství, jelikož kytky mu zabily mámu. Nic ale nezmůže a tak se vydává do Mnichova, za svojí novou prací.
V životě by Leona nenapadalo, že jakmile vstoupí do květinářství, uvidí na pultě mrtvolu s tulipánem na hrudi. A k tomu všemu ho za zády překvapí holka s bouchačkou v ruce.
Není to nikdo jiný, než Laura, dcera majitele květinářství. Z Leona se stává hlavní podezřelý, ale jelikož komisař nemá zatím žádné důkazy, nechává ho být. Ne moc na dlouho. Komisaři se Leon nelíbí, tak mu jde po krku. Chce, aby Leon skončil ve vězení, kam takový delikventi patří.
Leon si moc nepomáhá, protože s Laurou se pouštějí do vlastního pátrání, které jim nedá spát. Najdou vraha dřív, než zase udeří?
Jak zmiňuje obálka, je Tuhej tulipán detektivka pro mladý. Já osobně si ale myslím, že si jí může člověk přečíst v jakýmkoliv věku, protože má v sobě vše, co detektivka má mít a je okořeněná autorovým vtipem, aby čtenáře také bavila. Jen nepátrá po zločinci přímo nějaký kriminalista, ale našimi hrdiny jsou Leon a Laura. Samozřejmě tam máme komisaře, jenže ty dva se mu pletou do vyšetřování a spíš než pořádný komisař, je pro každého šašek. Za což hlavně může jeho příjmení, které vám ale neprozradím, protože by jste přišli o pěkný vtip, který mě osobně, pořádně rozesmál.
Kniha je nenáročná, lehce se čte, takže mladším ročníkům se bude určitě lehce číst a myslím si, že zaujme už jen tím, že Leon je kluk z ústavu a mají ho za zločince, který se připletl k vraždě, díky které by mohl skončit ve vězení.
Tuhej tulipán je napínavý v mnoha směrech. Při čtení jsem byla napnutá z toho, jak se bude vyvíjet vztah Laury a Leona, kdo další a jak umře a hlavně, kdo vraždí. A to ani nemluvím o rázné Lauřině mamince, která byla na dovolené, ale všichni z ní měli vítr a čekala jsem, jak se bude chovat, až přiletí a seznámí se s Leonem. Kniha mě hodně překvapila. Nalákala mě anotace, ale popravdě jsem se bála, že jsem už moc dospělá na její čtení. Což mi vyvrátilo hned prvních pár stránek. Chytla jsem se hned a nutilo mě to číst víc a víc. Autor prostě ví, jak zaujmout čtenáře, takže se do knihy nebojte pustit, i když už si na ní připadáte moc dospělí. Když to shrnu, je to vtipná, napínavá, oddechová detektivka. Takže rozhodně doporučuji a po knize se ohlédněte, protože stojí za to.

Anotace:

Leona právě na podmínku propustili z pasťáku. Ujal se ho totiž pan Samper, majitel květinářství, kam má Leon nastoupit do učení. A jeho nástup je vskutku velkolepý: sotva do svého nového působiště vkročí, doslova zakopne o mrtvolu. A ještě ho při tom načapá dcera pana Sampera Laura... Prostě super začátek nového života, no ne? Ale protože Laura uvěří, že Leon vraždu nespáchal, a za polici se navíc vyšetřování ujímá úplně neschopný komisař KoKo - nezbude naší dvojici, než aby se pokusila vraždu objasnit na vlastní pěst. Napínavé pátrání začíná!

Za knihu moc děkuji nakladatelství Portál a také děkuji, že jsem byla pozvána na setkání s autorem. Pokud vás kniha zaujala, najdete ji zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat