pátek 2. června 2017

Naše paní doktorka

Název: Naše paní doktroka
Autor: Meredith Appleyard
Počet stran: 344
Nakladatelství: Alpress

Můj názor:

Lauře uštědřil osud těžkou ránu a to nejen jednou. Nezvládala svoji práci, byla na dně, tak se rozhodla dát si roční dovolenou a utekla do malého městečka Potters Junction někde v Austrálii. Zdědila tam starší dům po své tetě, takže se rozhodla, že se zabaví renovací.
Pozná tam starého pána se psem, který bydlí hned vedle ní. Neill žije sám, jeho syn utekl před mnoha lety a jen jednou za čas se přijede za ním podívat a pak zase na dlouho zmizí. Neillova dcera bydlí pár kilometrů dál na jejich staré farmě s manželem a dětmi, jenže ani její muž není spokojený s životem na malém městě, takže jim vztah dost skřípe.
Laura chodí každé ráno běhat, takže si sebou bere Neillova psa. Jednoho dne ji málem srazí motorkář, který projel tak, jako by byl na tomhle světě jen on sám. Laura skončila ve škarpě se škrábanci a ten pohledný muž se aspoň zastavil, aby se optal, jak jí je.
Po návratu domů zjišťuje, že ten motorkář je Neillův syn Jake a přijel za ním na pár dní na návštěvu. Neill je smrtelně nemocný, ale ani to neobměkčí jeho syna, aby zůstal déle.
Potters Junction je malé město, takže Lauřino tajemství, že je doktorka, se dlouho neudrží v tajnosti a protože je tam doktorů a lékařské péče žalostně málo, rozhodne se místní doktor jí navštívit, jestli nechce pro ně pracovat. Laura se tedy musí postavit svému strachu a k tomu všemu se zaplétá do rodinného tajemství a problémů Neillovi rodiny.
Naše paní doktorka, je romantický román, z lehce lékařského prostředí okořeněný o rodinné tajemství, které zkomplikuje některým hrdinům život na několik let.
Začátek knihy mě nadchnul, protože první stránky začínají nebezpečným setkáním Laury s Jakem. Pak nadšení ale nějak kleslo, proto jsem knihu na chvilku odložila. Když jsem se k ní poté vrátila, po pár stránkách se kniha rozjela tak, že jsem ji nechtěla pustit z ruky. Oni totiž začali vycházet tajemství, která osvětlila některé nejasnosti, Laura začala bojovat se svým strachem a léčila, jenže jí to ztěžoval starý doktor, který ji požádal o pomoc. Poté se v knize objevovali veselé příhody, které dávali Jaka dohromady s Laurou, Jakově sestře se obrátil život vzhůru nohama a Neillovi se krátil čas a potřeboval mnohem víc péče.
Rozhodně je toho v knize hodně, takže až na ten maličký úsek, nepřestane nudit. Kniha je napsána jednoduše, přesto čtivě a nenazvala bych jí oddechovým čtením, protože mě bavila a místama jsem byla napnutá, jak se děj vyvine.
Kapitoly nejsou zbytečné dlouhé a ještě jsou rozděleny, protože se to neodehrává jen z pohledu Laury. Takže je více hrdinů, jejichž život a trable můžeme sledovat.
Mě osobně nejvíc napínal vztah mezi Larou a Jakem, jelikož Laura pořád vzpomínala na svého muže a Jake se snažil držet dál, protože nechtěl v malém městě zůstat déle, než je nutné.
Takže za sebe určitě knihu doporučuji, pokud chcete nahlédnout do životů a tajemství lidí na malém městě.

Anotace:


Osud nemilosrdně zasáhl do Lauřina života. Plna zármutku odcestuje do Austrálie a začne tam pracovat v malém městečku jako lékařka. Spřátelí se s vážně nemocným Neillem i jeho nedůtklivým synem Jakem. Pokud Laura prchla před vlastním neštěstím, není jistě bezpečné ani chytré zaplést se nanovo do sítí smutku a tajemství. Ale srdci se nedá poručit…

Za knihu moc děkuji nakladatelství Alpress a knihu najdete zde.

1 komentář:

  1. Měla jsem to stejně, taky jsem chvíli ochladla, ale potom mě to zas bavilo. A i jsem si ke konci pobulela :)

    OdpovědětVymazat