čtvrtek 27. července 2017

Štvanice

Název: Štvanice
Autor: Janet Evanovich a Lee Goldberg
Počet stran: 253
Nakladatelství: Mystery Press

Můj názor:

V Los Angeles v jedné bance vybuchla bomba. Na místo přijíždí zvláštní agentka FBI Kate O'Hareová, která je známá tím, že dopadla světoznámého zločince Nicka Foxe. Jenže ten z vězení utekl a byl zase volný. Nikdo netuší, že mu FBI pomohla utéct za tím účelem, aby ho využívali k zničení větších ryb. Nikdo nebyl tak skvělý v loupežích jako Nick Fox, proto se musela Kate smířit s tím, že s ním musí spolupracovat a před světem dělat, jako že po něm stále tvrdě jde. Takže bomba v bance byla jen zástěrka.
Po této akci Nick a Kate dostanou velký úkol. Mají dva týdny na to, aby našli zloděje vzácného čínského kohouta, který byl roky vystaven v muzeu, než ho někdo ukradl. FBI ho nahradila kopií, protože vláda nechtěla uznat, že by ho někdo mohl ukrást. Musí ho získat zpět a ještě nepozorovaně ho vyměnit velvyslanci s tím falešným. Protože jakmile by Čínská vláda zjistila, že dostali falešného, měli by Spojené státy značné problémy.
Jenže jak zjisti kdo kohouta ukradl? Naštěstí zná Nick v podsvětí skoro každého, kdo by mu s tím mohl pomoct i když ne s každým má zrovna dobré vztahy. Proto se s Kate vydávají na cestu do Skotska, za mužem, který ho ukradl, ale prodal na černém trhu. Zjistit komu, už nebude tak lehké. A získat ho bude ještě větší problém, protože ho vlastní člověk, se kterým si není radno zahrávat a má své prsty všude. Zvládnou tuhle nebezpečnou akci Nick s Kate?
Jak knihu popsat jedním slovem? Wow. To jinak nejde. Přiznávám se, že jsem se ze začátku obávala, protože normálně takové knihy nečtu, jenže jsem se chytla hned na začátku a celé čtení si užívala. Je to psané takovou formou, že ta kniha musí bavit každého. Najdete tam vycvičenou agentku FBI, která žije dvojí život. V tom jednom je zakouslá do ulovení světoznámého zloděje a v tom druhém s ním spolupracuje a sama krade světoznámá díla. Dále je tam samozřejmě Nick, pro kterého je krádež něčeho cenného výzvou, je vtipný a doráží do Kate. Také se mi hodně líbil Katein otec, který dřív pracoval jako voják a má to stále v krvi. Naučil svoji dceru vše co se dalo, stále za ní stojí, pomáhá jí a když je potřeba sehnat něco zakázaného, není to pro něj problém.
Dost lituji, že jsem nečetla první díl, ale je jasné, že si oba seženu do své knihovny, protože je to ten typ knih, které jsou strašně akční, napínavé a dokonce se u nich čtenář i pobaví.
Se čtením jsem neměla vůbec problém, kniha se četla lehce a okamžitě jsem byla vtažena do děje. Hned na prvních stránkách se něco děje a tak to pokračuje celou knihu, takže žádná nudná chvilka vůbec nenastala, což mám ráda. Ta akčnost a napětí se stále stupňovali až do samého konce. Jinak poslední věty mě navnadily na pokračování, až se mi nechtělo věřit, že je vážně konec, takže doufám, že pokračování se dočkám co nejdřív.
Za mě knihu rozhodně doporučuji a pokud si nejste jistý, protože tenhle žánr normálně nečtete, tak určitě zkuste, protože já se do té dvojky hlavních hrdinů zamilovala.

Anotace:


HON NA ZLOČINCE JEŠTĚ NIKDY NEBYL RAFINOVANĚJŠÍ… ANI ZÁBAVNĚJŠÍ!Nick Fox a Kate O’Hareová jsou jako oheň a střelný prach. On je víceméně napravený zločinec, ona agentka FBI. A jakkoli nepravděpodobně to zní, společně tvoří dokonalý tým.Tentokrát je jejich cílem Carter Grove, majitel impozantní sbírky kradeného umění. Grove je ale zároveň ředitelem největší bezpečnostní agentury na světě, a tedy rovnocenný soupeř.Divoká štvanice zavede Kate a Nicka do Skotska, Šanghaje, Montrealu a Washingtonu a nesourodá dvojice bude muset předvést svůj zatím nejtroufalejší kousek, aby Cartera poslala za mříže.
Za e-knihu moc děkuji nakladatelství Mystery Press a pokud vás kniha zaujala, naleznete ji zde.

2 komentáře:

  1. Abych byla upřímná po každé přečtené recenzi na tuto dvojici si vzteky trham vlasy :D já si myslela, ze to bude strašne a udělala jsem chybu, ze jsem do knihy nešla :)) aaaaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozna to dela obalka, nevim, ale fakt dlouho jsem ji prehlizela, protoze jsem si myslela, ze to neni nic pro me. Hodne hodne prekvapila. :-)

      Vymazat