čtvrtek 10. srpna 2017

Slyším tě všude

Název: Slyším tě všude
Autor: Connie Willis
Počet stran: 504
Nakladatelství: Metafora

Můj názor:

Briddey pracuje ve firmě, která vyrábí mobilní telefony a soutěží s iphonem kdo bude lepší. Její přítel Trent je krásný a zámožný muž, kterého jí závidí každá žena ve firmě. Takže když jí požádá o to, aby šla na EED, je toho hned plná firma. Jako by nestačilo, že jí její rodina denně volá a otravuje, ještě pracuje ve firmě, která je obrovská drbárna.
Hodně lidí je nadšeno, že Trent po ní ten zákrok chce, i když mají tak krátký vztah, ale je jím jasné, že to je jen krůček k zasnoubení. Bohužel, Briddeyna rodina tak nadšená už není.
Hlavou rodiny je teta Oona, která se považuje za pravou Irku, takže chodí na různá Irská sezení a akce. Do toho všeho chce zatáhnout svou rodinu, jenže nikdo z toho není nadšený, protože mají vlastní životy, které se s nimi nemazlí.
Mary Clare je Briddey sestra a má dceru Maeve, kterou stále jen utiskuje a má o ní věčný strach. Ve všem vidí něco nebezpečného a to dokonce i v pohádkách, které Maeve miluje. Jenže Maeve je hodně chytrá holka na svůj věk, takže matce stále odolává.
Další sestrou Briddey je Kathleen, která stále hledá toho pravého, proto chodí po různých seznamkách a stále ji to nevychází. Briddey to nemá lehké, když má každý den mobil zahlcený esemeskami a telefonáty jen od rodiny. A jako by to nebylo málo, tak se ve firmě stačilo zmínit jedné osobě a během chvilečky věděli všichni, že jde na EED a dokonce i její rodina.
EED je pro zamilované páry, kteří chtějí sdílet spolu svoje pocity. Je to malý zákrok, ale pár ucítí pocity toho druhého, což význačně vylepší vztah. Nebo i někdy vztah úplně zabije, protože jeden pozná, že druhý podvádí.
Když se Briddey po zákroku probudí, ocitne se v naprostém šoku, protože slyší myšlenky jejich technika, kterému říkají zvoník Matky Boží. A nejen že ho slyší, ale komunikují spolu myšlenkami. Jak to že je to možné? Proč necítí Trenta, když to má fungovat jen na člověka, co miluje? Jak se toho zbaví? To ještě Briddey netuší, že to bude mnohem horší.
Ze začátku knihy to bylo takové lehké chrlení informací, že jsem si říkala, ach bože, takovou rodinu bych odstřelila. Jenže pak se tam rozjelo to EED, což mě natolik pohltilo, že jsem hltala slovo za slovem. Samotná myšlenka je naprosto úžasná, ale i děsivá. Přeci jen cítit pocity milovaného člověka, může být někdy i zničující. Sama jsem přemýšlela, jestli bych si něco takového nechala udělat. Mohlo by to být nádherné, cítit pocity druhého a v určitých situacích by to bylo totální naplnění. Jenže, co kdyby tam byl pocit, který by se mi nelíbil? Nevím no. Ale k samotné knize.
Když se dostanete přes začátek knihy, který by mohl někoho trošku nudit, tak vás čeká pořádný zážitek. I když mě osobně se četla kniha trošku snáz, nemohla jsem se odtrhnout, protože jsem musela vědět, jak to dopadne. A co se týče poslední věty, tak mě to hodně rozesmálo. Bylo to prostě perfektní zakončení.
Kniha je takový lehce sci-fi román, takže nečekejte nějaké akce, či napětí. Celou knihu se řeší, jak se Briddey vypořádá se svým problémem a čím déle čtete, tím více zjistíte, že těch problémů je čím dál víc. Každá kapitola začíná citátem z různých knih a samotné kapitoly jsou delší.
Mě stačilo si přečíst anotaci a bylo mi jasné, že to je kniha přímo pro mě. Což se mi po pár stránkách potvrdilo. Podobných knih bych mohla přečíst snad tisíc a nikdy nebudu mít dost. Hlavní postavy Briddey mi bylo líto. Nemohla bych každý den vstávat s tím, co mě zase čeká celý den od rodiny a kdo mě bude v práci vyslýchat. Hlavně je to hodně zaslepená hrdinka, takže se jí pomaličku budou otvírat oči. Víc radši vyzrazovat nebudu, to si budete muset přečíst.
Takže pokud vás už jen myšlenka EED zaujala, nebo chcete zjistit, jaké to je mít šílenou rodinu, určitě se po knize porozhlédněte. Já za sebe určitě doporučuji.

Anotace:


Dobře si rozmysli, co si přeješ…

Svižně napsaný příběh od známé autorky Connie Willisové se odehrává se v blízké budoucnosti, kdy bude možné, k nepřetržité komunikaci a dostupnosti přes sociální sítě, i neustálému vylepšování technologií, podstoupit operativní zákrok, který propojí partnery tak, aby vnímali pocity a myšlenky druhého.
Právě to nabídne Briddey Flanniganové její přítel Trent namísto zásnubního prstenu. Briddey je nadšená, vždyť EED zákrok prohloubí jejich vzájemnou lásku a umožní jim dokonalé souznění. K zasnoubení má dojít po úspěšném navázání spojení po operaci. Briddey navíc doufá, že se tím konečně dostane z dosahu přílišné péče a starostlivosti své irské rodiny. Jenomže věci se nakonec nevyvinou přesně podle plánu. Po probuzení z narkózy čeká Briddey překvapení: k propojení sice došlo, ale zcela jinému, než předpokládala.
Od té chvíle se rozjíždí napínavý a vtipný příběh, který převrátí Briddeyin dosavadní život naruby a dovede ji k zásadnímu přehodnocení pohledu na lidi kolem sebe.

Za e-knihu moc děkuji nakladatelství Metafora a naleznete ji zde.

1 komentář:

  1. Koukám, že jsem asi jediná, kdo to nedal a nebavilo ho to. Nejsem prostě stavěná na tenhle žánr.

    OdpovědětVymazat